[Kalender] SBR XXX - Hjulkul i Åkersberga

Snart är det rejsdags igen. Ser väldigt mycket fram åt att låta alla testa på skogarna i Åkersberga. Första inlägget är uppdaterat. Sträckorna är inte extrema på något sätt men vissa delar blir lättare om man tränar lite. Banan bandas på fredag kväll, på lördag är det fri träning utan guidning. Banan är snitslad så det är lätt att hitta runt.

11.30 när vi samlas vid grillplatsen. Stalle håller i tidtagningen och delar då ut pinnar och förklarar hur det funkar för alla nya och vana rejsers. När det är klart drar rejset igång.

Brasa och korv finns.

Välkomna

För er som inte vill träna med pannlampa så går solen upp 8:31 på lördag. Det blir tre timmar ljus innan start, det borde man hinna två varv på utan problem. Var där eller var en fyrkant!

Stalle

Testkörde med snö idag. Funkar prima ? Ska bli grymt kul att se hur fort det går att köra här. Lite fix på ett ställe kvar och bandning. Sen blir det full fräs på lördag.

Filen du skickade Micke, funkar inte. Så fortsätt uppdatera i första inlägget så plockar jag den listan på fredag. Vilket innebär att då kan du ju peta in en ersättare på Torkelos plats om du vill. Mao.. det borde finnas en ledig plats om så önskas. Rättta mig om jag har fel.

Stalle

Skrutt att jag inte fick till det bra med filen Stalle. Jag ändrar i första inlägget istället då. Javisst finns det en extraplats då när Torkelo stiger åt sidan.

Så här dan innan dan ser banan ut så här:)

Bandas imorgon så att det är fritt fram att träna på lördag förmiddag. Välkomna och hoppas alla får en spännande och rolig dag.

SBRXXX.jpg
SBRXXX.jpg

MariaEriiksson sa:
Var ifrån går starten? finns det nån adress man kan slå in på gpsen för mig som aldrig varit i åkersberga? :'D Ses imorgon !

Du kan slå in Knipvägen i Åkersberga fast starten ligger på ängen till vänster när du är i höjd med knipvägen.

Finns en liten parkering vid "X"'et på kartan men den blir antagligen full fort så bäst är väll att kika i bostadsområdena. =)

Ses imorgon, sjukt pepp!

knipvberga.PNG

Så här ser det ut vid målgången och grillplatsen. Viktigt att tänka om transportsträckorna:

Transportsträcka till SS 1 och SS4
går uppför SS 5. (se bilden) Under träningen är det viktigt att hålla koll på varandra. Både på väg upp och på väg ner. Under rejset borde det vara lugnt för alla är på väg åt samma håll.

Transportsträcka till SS 5
Börjar vid målet av SS 4. (se bilden) Snitslat upp igenom skogen. Den går bitvis rätt nära SS 4 så se upp så ni inte går ut spåret av misstag på väg upp. Sista biten upp till starten går via SS 1.

IMG_2371.JPG

En liten fin slalomsträcka har vi fått till också. Det går att glida förbi nära granen. Eller droppa från stenen och landa på en annan sten och studsa in i en stubbe. Ni får spana och välja själva :)

IMG_2368.JPG

Shrue sa:
Du ska inte med och stresstesta nya cykeln ;)

Det vore förstås superkul men jag är kombinerad chaufför och stalldräng när dottern rider på lördagar.
(Vore ju kul om man kunde krascha och ordna ett DNF-hattrick i rallysammanhang ;).

Jag hejar på Uppsalaåkarna från stallbacken!

/Johan

Om trabsport till SS4 går uppför SS5 lär det bli konflikt under race när de som startat tidigt börjar bränna nerför SS5 redan innan alla är framme vid SS4. Eller kommer ni stoppa start på SS5 tills alla är uppe?

Du har en poäng där. Vi gör helt enkelt så att transporten till SS 4 & SS5 tar samma väg upp. Då är bägge spåren fria att köra utan fotgängare. Tack för tänket!

H. sa:
Om trabsport till SS4 går uppför SS5 lär det bli konflikt under race när de som startat tidigt börjar bränna nerför SS5 redan innan alla är framme vid SS4. Eller kommer ni stoppa start på SS5 tills alla är uppe?

ÄNDRING om transporten till SS 4

Transportsträcka till SS 4 OCH SS 5
Börjar vid målet av SS 4. (se bilden) Snitslat upp igenom skogen. Den går bitvis rätt nära SS 4 så se upp så ni inte går ut spåret av misstag på väg upp. Sista biten upp till starten går via SS 1.

Transportsträcka till SS 1
går uppför SS 5. (se bilden) Under träningen är det viktigt att hålla koll på varandra. Både på väg upp och på väg ner.

Insåg att jag inte rört cykeln sen SBR29... Får väl byta bakdämpare ikväll så jag förändrar något om det ska finnas någon möjlighet att placera sig högre upp ?
Har dock cyklat lite ht. En gång.*

*Bortförklaring

Just nu ser det regnfritt ut förresten! Bra jobbat ✌️

Senast ändrad:
Min dödliga dagisförkylning som jag haft sedan senaste SBR ger sig inte så jag kan tyvärr inte vara med.. trist, såg fram mot detta. Hoppas ni andra får ett topprejs (som SBR brukar vara..)

Sjukt pepp inför raceday ??
Vem är mina största utmanare på dom inverterade pallplatserna?
Imorn blir första gången på hojen sen drygt en månad samt två mancold’s avklarade sedan sista riktiga MTB-ride’n... ??????

ff sjuk, men bara virus enl dr....... får tydligen bestämma själv... syns imorgon sa bli sjukt kul att träffa ett gäng mtb åkare IRL.
OBS kona Process 134dl såld.....Blir Kona Wozo imorgon. FAT IS FUN :)

Kämpa! Dagisbarn är giftiga men de är jättekorta, och har inga coola hojar.

RöjRöj sa:
Min dödliga dagisförkylning som jag haft sedan senaste SBR ger sig inte så jag kan tyvärr inte vara med.. trist, såg fram mot detta. Hoppas ni andra får ett topprejs (som SBR brukar vara..)

Tack för bra race! Rolig variation på banorna, väldigt bra avvägning mellan flås och teknik.

Väntar med spänning på resultatlistan!

Tusen tack MTamme och co för ett grymt race.

SS1-3 var Flowiga och helt i min smak.
SS4-5 var beyond min förmåga men galet kul och att våga testa är det som gör en bättre.

Hyser stor respekt för den skicklighet som SBR cyklister visar upp och konstaterar glatt att de trixen lär man sig inte framför Zwift i källaren
:-)

Håller på att klippa lite film där Kapten Taleryd från Trail Airlines vingklipper ett träd..
Men mer om det senare :-)

Tack för ett grymt lopp Tamme!

Och kul att träffa så mycket skönt folk! Bra standard på åkare med, ska bli kul att se resultatlistan!

Strö salt i såren Roger.. gör det..
Men jag bjuder på den vurpan.
Den verkar ju ha varit tillräckligt effektiv på dig iaf men tanke på att du promenerade ner där sen :)

Tillbaka
Topp