[Kalender] SDR#1 - Social Distance Rally

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Kommer bli fett det här! Är det start vid 09.00? Vad tror vi i tidsomfattning för dagen? :)
Lagen kommer få 3st starttider att förhålla sig till.
Vi räknar med att det blir ca en timmes cykling på varje kulle och sen minst en timme för transport mellan kullarna.

Men allt hänger på hur många lag som anmäler sig.

Anmälan till SDR stänger 27/6

Just nu är det 5 lag anmälda och vi behöver minst 5-6lag till för att detta skall bli hållbart att arrangera.

Så se till att rodda era lag nu och anmäl er.
Kommer bli finfint rally på sträckor SBR aldrig besökt tidigare. 🤭😍

H.

Aktiv medlem
Skulle vara en rolig födelsedagsaktivitet. Får se om jag 1) får tillåtelse att dra iväg en hel dag och 2) får ihop ett lag att köra med.

Senast ändrad:

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Hur mycket DÖDs är det på sträckorna Roger?
Klarar man sig med Sparken?
Då vi inte rakt av vill skicka halva startfältet till närmsta akut så kommer detta SBR förmodligen vara snäppet ”enklare” och innehålla färre döds.

Men det kommer gå utför.
Det kommer gå snabbt
Och det kommer krävas lite skills för att styra det på en SparkRC. 🤭

Men ett JCK lag ser jag verkligen fram emot att heja på. 😜

Tror inte du har några problem att lura med Kapten Taleryd.

http://instagr.am/p/BcfROr8h7NB/

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Två personer har anmält intresse att vara med men saknar team.

Så till er som är sugna gå in och anmäl er så försöker vi sätta ihop ett lag åt er. 👌

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Startlistan är nu klar.

9 startande lag.
3st backar.

Efter lite tråkiga besked igår har vi styrt om till att erbjuda sträckor i Täby, Väsby och Sollentuna.

Parkeringar och startplatser för varje kulle kommer jag att publicera på fredag så vi slipper ”tjuvträning” samt att vi skall få fixa till de sista på varje ställe lite i lugn och ro.

Varje plats kommer erbjuda 3-4 SS där man ibland kanske kör samma spår 2ggr.
Teamen startar med 30minuters mellanrum och vi räknar med att ni är ca en timme på varje plats.

Upplägg till startande lag och tider ni skall starta på de olika platserna finner ni nedan.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1taLtrgR6pP81zhcKAjaMrSORHHdcH48wYDVVA3UgcBE/edit

Tävlingen baseras på totaltiden för laget samt att snabbaste individuella tid kommer premieras.

Vi ses på lördag.
Har ni frågor så tveka inte att höra av er.

Roger

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
IMORGON ÄR DET RALLY!!!
Startlistan är uppdaterad där ni ser era chip-nr och starttider för de tre olika backarna.
Ni kommer inte ha era vanliga nummer denna helg då lagens indelning gjorde det lite komplicerat att mixa alla nummer i lådan.
Så läs listan
🙂

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1taLtrgR6pP81zhcKAjaMrSORHHdcH48wYDVVA3UgcBE/edit?usp=sharing

Löttingekullen:
Banchef Schreddan har bandat av 3st SS som skall köras ett varv.
En del överraskningar och allt går absolut inte i gamla hjulspår.
Samling på toppen för att hämta ut stickorna samt få en genomgång av sträckorna.
Parkering hittar ni:
https://goo.gl/maps/D2YxgxathwFKsqcT9

Smedgärdsskogen - Upplands Väsby
Klassiker för Väsby SBR, men var beredda på att LoamHeaven fått en ny snabb avslutning med en hel del grävda Features.
Samling uppe vid Vattentornet.
Här kör vi 2st SS och varje sträcka skall köras 2ggr.
Parkering hittar ni:
https://goo.gl/maps/A6CkH2STgsA1Z7Ut7

Väsjöbacken:
Nya sträckor för Bikerally...
Nygrävt, nyshapeat och riktigt riktigt fint.
Snabbt och tekniskt med stenkistor, berms och ganska utmanande cykling.
Samling och målgång uppe på toppen...
men nej...vi tar inte tiden upp efter SS11
🙂

Här kör vi 2st SS och varje sträcka körs även här 2ggr.
Parkering hittar ni:
https://goo.gl/maps/njNdpTshth6DRdSU8

Prisutdelning sker virtuellt för de som lämnat och vi bjuder på lite dryck efter målgång.

Cykelhuset
i Väsby bjuder dessutom på en finfin goodiebag där alla kan få med sig något hem.
👌

Mig når ni på 0706650787
VI SES IMORGON!!!

Tufvan

Medlem
Bara för att vara säker, är det meningen att alla lag träffas på Löttinge kl 9 för att hämta stickor?
Eller åker lagen till sin respektive startplats och tid och får stickorna där?

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Hur var det, kör vi blint eller kan man kika innan?
Upp till varje team hur man vill göra och hur mycket energi man vill lägga på att springa eller rulla.
Starttiderna är heliga och man behöver även hålla avstånd och ej störa bakomvarande team.

Rent spontant blir löttinge och Väsjön ganska krävande att köra ett extra varv på, Väsby är betydligt lättare att hinna med det, men se bara till att inte starta tiden när ni rekar :-)

Du Rietz

Aktiv medlem
Ahah!!

I början av SS2 på Löttinge så kör Envelo o co i filmen rakt fram mellan två enar vid 5:55. Schreddan anvisade tydligt vårt team att köra till höger i början av SS2. Tyvärr är det ju inte avbandat mellan enarna så många körde säkert där som i filmen.

Kör man spåret till höger är det tydligt bandat på höger sida. I filmen så syns det vid 6:05 att det raka spåret mellan enarna kommer rakt in i nedförsbacken medan linjen vi kommit från tar sig ner efter en skarp kurva från höger.

En av anledningarna att jag kommer ihåg det här är att där SS2 touchar SS1 så var bandet av och jag körde vidare in i SS1 och fick sen köra om SS2. Kör man SS2 mellan enarna så kör man inte nära SS1 och får inte heller den här problematiken.

Det här öppnar upp intressanta frågeställningar om dragningar av segment som t ex när de ligger nära varandra, att stänga av möjliga short cuts, men kanske främst vad man ska göra för olika fall när det går fel som här. Vad tycker ni?

Schreddan

Aktiv medlem
Bäst jag förtydligar här nu.

Först och främst så vill jag vara tydlig med att det inte på något sätt ska falla en skugga på Envelo.
Jag borde ha bandat av där de kör i starten på SS2 från början, men missade det. Avbandningen mellan enarna gjordes direkt efter att Envelo kört den, då några i laget som var efter dem sa det till mig, så det är inga fler som kört där.

Dock ska det sägas att det blev lite av ett missförstånd gällande starten på SS2 mellan mig och Envelo. När de kollade på sträckorna frågade jag om bandningen var ok och om de hittade. De sa då att starten på SS2 var lite svår att hitta. Men då hade jag inte hunnit banda den klart, så jag sa att det skulle förbättras och det gjordes. Man hör även i filmen precis innan de startar SS2 att de säger att bandningen var bättre nu. Vilket jag tolkade som att de hittat rätt och gjorde ingen ytterligare förtydligande om hur starten var.

I och med att det var endast ett lag som körde "fel" så tog jag beslutet att låta alla andra köra "rätt". Möjligt att det hade varit mer rättvist att banda om helt och låta sträckan köras som Envelo gjorde. Vilket i mitt tycke hade lett till en lite tråkigare sträcka men så här i efterhand hade kanske varit mer rättvist. Ser man på tiderna spelar det ingen någon roll för resultatet, vilket ändå är bra och tur (för mig :-) ). Jag gissar att de kanske sparade några sekunder (per person) den vägen.

Trist att missa 3 m band när man har satt ut nästan 600 m, men nu blev det så och jag tog det beslut jag gjorde.

Utanför ämnet bandning:
Tack till alla som kom och rejasade! Alltid lika kul att arra när folk är glada och uppskattar jobbet som läggs ner!

Du Rietz

Aktiv medlem
Stor förståelse för Schreddan som satt upp bandningen själv på Löttinge. Och som han själv säger vid 8:27,

Schreddan

Aktiv medlem
Fast den missen i bandningen har nog inte med hemmablindhet att göra. Det är mer ute på sträckorna jag avser med kommentaren i filmen.

Du Rietz

Aktiv medlem
Tack för förtydligande. Alltid intressant att höra mer om bakgrund och implikationer. Skulle jag bara själv vart där och kört sträckorna åtminstone en gång före skarpt läge så hade förutsättningar vart bättre både för mig själv och för att kunna hjälpa till att hitta otydligheter. Det här sätter i alla fall fokus på ämnet inför framtiden!

Tack för att du arrade! Jag är absolut inte mindre glad för det här utan snarare glad för att detta "medvetna misstag" tar upp ämnet!
Bäst jag förtydligar här nu.

Först och främst så vill jag vara tydlig med att det inte på något sätt ska falla en skugga på Envelo.
Jag borde ha bandat av där de kör i starten på SS2 från början, men missade det. Avbandningen mellan enarna gjordes direkt efter att Envelo kört den, då några i laget som var efter dem sa det till mig, så det är inga fler som kört där.

Dock ska det sägas att det blev lite av ett missförstånd gällande starten på SS2 mellan mig och Envelo. När de kollade på sträckorna frågade jag om bandningen var ok och om de hittade. De sa då att starten på SS2 var lite svår att hitta. Men då hade jag inte hunnit banda den klart, så jag sa att det skulle förbättras och det gjordes. Man hör även i filmen precis innan de startar SS2 att de säger att bandningen var bättre nu. Vilket jag tolkade som att de hittat rätt och gjorde ingen ytterligare förtydligande om hur starten var.

I och med att det var endast ett lag som körde "fel" så tog jag beslutet att låta alla andra köra "rätt". Möjligt att det hade varit mer rättvist att banda om helt och låta sträckan köras som Envelo gjorde. Vilket i mitt tycke hade lett till en lite tråkigare sträcka men så här i efterhand hade kanske varit mer rättvist. Ser man på tiderna spelar det ingen någon roll för resultatet, vilket ändå är bra och tur (för mig :-) ). Jag gissar att de kanske sparade några sekunder (per person) den vägen.

Trist att missa 3 m band när man har satt ut nästan 600 m, men nu blev det så och jag tog det beslut jag gjorde.

Utanför ämnet bandning:
Tack till alla som kom och rejasade! Alltid lika kul att arra när folk är glada och uppskattar jobbet som läggs ner!

Du Rietz

Aktiv medlem

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer