[Kalender] SDR#1 - Social Distance Rally

nwestblad

Medlem
Bäst jag förtydligar här nu.

Först och främst så vill jag vara tydlig med att det inte på något sätt ska falla en skugga på Envelo.
Jag borde ha bandat av där de kör i starten på SS2 från början, men missade det. Avbandningen mellan enarna gjordes direkt efter att Envelo kört den, då några i laget som var efter dem sa det till mig, så det är inga fler som kört där.

Dock ska det sägas att det blev lite av ett missförstånd gällande starten på SS2 mellan mig och Envelo. När de kollade på sträckorna frågade jag om bandningen var ok och om de hittade. De sa då att starten på SS2 var lite svår att hitta. Men då hade jag inte hunnit banda den klart, så jag sa att det skulle förbättras och det gjordes. Man hör även i filmen precis innan de startar SS2 att de säger att bandningen var bättre nu. Vilket jag tolkade som att de hittat rätt och gjorde ingen ytterligare förtydligande om hur starten var.

I och med att det var endast ett lag som körde "fel" så tog jag beslutet att låta alla andra köra "rätt". Möjligt att det hade varit mer rättvist att banda om helt och låta sträckan köras som Envelo gjorde. Vilket i mitt tycke hade lett till en lite tråkigare sträcka men så här i efterhand hade kanske varit mer rättvist. Ser man på tiderna spelar det ingen någon roll för resultatet, vilket ändå är bra och tur (för mig :-) ). Jag gissar att de kanske sparade några sekunder (per person) den vägen.

Trist att missa 3 m band när man har satt ut nästan 600 m, men nu blev det så och jag tog det beslut jag gjorde.

Utanför ämnet bandning:
Tack till alla som kom och rejasade! Alltid lika kul att arra när folk är glada och uppskattar jobbet som läggs ner!
Vi hade aldrig lagt upp en film från en grym dag med sjukt efterlängtat arrangemang där vi medvetet fuskat. Som avverkat hade vi lite frågetecken på början av den sträckan och det måste blivit ett missförstånd där som ni skrivit. Vi körde efter alla bandningar som fanns, såklart!

Sjukt bra arrat! 💪🤟
Vi är glada som får rejsa trots pågående pandemi.

Roger_Edvinsson

Aktiv medlem
Just bandning av sträckorna blir alltid lite av en vattendelare när man skall arrangera rally.

Vissa vill ha helbandat, andra enbart innerlinjer och den tredje tycker det räcker med vimplar.

Men vi får alltid otroligt mycket bra feedback och vi tar åt oss hela tiden, ett bra förslag i lördags var att vi skall använda enduropilar för att guida tillbaka upp på toppen, speciellt användbart när det är deltagare som kommer till en ny kulle.

Värt att notera att vi i helgen gjorde av med nästan 3km band. 😂

Planering för mer rally är på G.

Och då både i Enduro/SBRformat och så ett försök på ett ”platt” enduro där stigcykling får sig en ny mjölksyretwist. 🤭

Du Rietz

Aktiv medlem
Löttinge är kanske speciellt med stigar överallt kors och tvärs. Så bandar man inte av går det alltid att ta snabbaste rakaste vägen oberoende om tänkt eller inte. Då är det inte lätt att se vad som är tänkt utan band. Så, jag tänker mig Löttinge är krävande att banda.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer