Roger_Edvinsson
Aktiv medlem
[Kalender] SDR#1 - Social Distance Rally
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kommer bli fett det här! Är det start vid 09.00? Vad tror vi i tidsomfattning för dagen? :)
Hur mycket DÖDs är det på sträckorna Roger?
Klarar man sig med Sparken?
Två personer har anmält intresse att vara med men saknar team.
Så till er som är sugna gå in och anmäl er så försöker vi sätta ihop ett lag åt er. ?
Går det ff att anmäla sig för placering i öppet lag?
Du har PM! ?Går det ff att anmäla sig för placering i öppet lag?
Bara för att vara säker, är det meningen att alla lag träffas på Löttinge kl 9 för att hämta stickor?
Eller åker lagen till sin respektive startplats och tid och får stickorna där?
Hur var det, kör vi blint eller kan man kika innan?
Bäst jag förtydligar här nu.
Först och främst så vill jag vara tydlig med att det inte på något sätt ska falla en skugga på Envelo.
Jag borde ha bandat av där de kör i starten på SS2 från början, men missade det. Avbandningen mellan enarna gjordes direkt efter att Envelo kört den, då några i laget som var efter dem sa det till mig, så det är inga fler som kört där.
Dock ska det sägas att det blev lite av ett missförstånd gällande starten på SS2 mellan mig och Envelo. När de kollade på sträckorna frågade jag om bandningen var ok och om de hittade. De sa då att starten på SS2 var lite svår att hitta. Men då hade jag inte hunnit banda den klart, så jag sa att det skulle förbättras och det gjordes. Man hör även i filmen precis innan de startar SS2 att de säger att bandningen var bättre nu. Vilket jag tolkade som att de hittat rätt och gjorde ingen ytterligare förtydligande om hur starten var.
I och med att det var endast ett lag som körde "fel" så tog jag beslutet att låta alla andra köra "rätt". Möjligt att det hade varit mer rättvist att banda om helt och låta sträckan köras som Envelo gjorde. Vilket i mitt tycke hade lett till en lite tråkigare sträcka men så här i efterhand hade kanske varit mer rättvist. Ser man på tiderna spelar det ingen någon roll för resultatet, vilket ändå är bra och tur (för mig :-) ). Jag gissar att de kanske sparade några sekunder (per person) den vägen.
Trist att missa 3 m band när man har satt ut nästan 600 m, men nu blev det så och jag tog det beslut jag gjorde.
Utanför ämnet bandning:
Tack till alla som kom och rejasade! Alltid lika kul att arra när folk är glada och uppskattar jobbet som läggs ner!
Ja, det har du nog rätt i ?Fast den missen i bandningen har nog inte med hemmablindhet att göra. Det är mer ute på sträckorna jag avser med kommentaren i filmen.