[Kalender] Slottsrundan 200km

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum
Fanns ingen officiellt tråd, så passade på att lägga upp en.

Bilagor

• IMG_20180606_174706_982.jpg
    IMG_20180606_174706_982.jpg
    370.9 KB · Besök: 145
Peth sa:
Bengt-re sa:
Hasse#7 sa:
Det här är jag sugen på och vill inte ha ett dugg bråttom.

Vi var inte blyga med fikatiderna senast!

Ser ut att ha varit en behaglig tur.

:gilla:

Sol, gott fika, trevligt sällskap, fina vyer och allt under en trygg Hittig övervakning - blir inte bättre än så! Glömde jag att säga att Olle och audax gänget visade upp sig med otroligt fina cyklar?

Peth sa:
Hasse#7 sa:
Jo, möjligheter finns.

Sju grader varmt, kraftig sida mot hela rundan och så sånt där vidrigt regn som kryper in överallt och sätter igen glasögonen på 20 sekunder. Visst finns det möjligheter!
Lyx! Jag spekulerar i två grader med hagelblandat ösregn, orkanartade kastvindar omväxlande från sidan, snett framifrån och rakt framifrån, kraftiga åskväder och en och annan tromb samt omslag till sju minusgrader och kav lugnt med följd att vägarna blir glashala.

Det är vad jag skulle kalla en (misär)möjlighet av guds nåde.

GoranS sa:
Peth sa:
Hasse#7 sa:
Jo, möjligheter finns.

Sju grader varmt, kraftig sida mot hela rundan och så sånt där vidrigt regn som kryper in överallt och sätter igen glasögonen på 20 sekunder. Visst finns det möjligheter!
Lyx! Jag spekulerar i två grader med hagelblandat ösregn, orkanartade kastvindar omväxlande från sidan, snett framifrån och rakt framifrån, kraftiga åskväder och en och annan tromb samt omslag till sju minusgrader och kav lugnt med följd att vägarna blir glashala.

Jag sitter framför tv och vässar dubben med filen! Bäst att vara redo!

Bengt-re sa:
GoranS sa:
Peth sa:
Hasse#7 sa:
Jo, möjligheter finns.

Jag sitter framför tv och vässar dubben med filen! Bäst att vara redo!

Förutom vädret, som jag såklart håller med om, tror jag på en global kaffeblockad och att alla kakor tar slut. En Sörmländsk storsatsning på långsamtorkande oljegrus känns också möjlig.

Jannetuba sa:
Bengt-re sa:

Med en sån snygg reklambild så blir man ju sugen på att hänga med. Nästan inte fikat något alls i år, så inte helt tränad, men jag ska försöka hänga med fikaeliten.

Hörde jag ett lok anmäla sig för draguppdrag!? Vore kul om skulle dyka upp!

Nej, fika är även jag svårt otränad på i år - det fina med slottsrundan är att man kan köra intervallträning. Fika, cykla, fika, cykla!

Är visst otränad på att cykla också, men kort och långsamt har jag övat på!

Bengt-re sa:
Jannetuba sa:
Bengt-re sa:

Med en sån snygg reklambild så blir man ju sugen på att hänga med. Nästan inte fikat något alls i år, så inte helt tränad, men jag ska försöka hänga med fikaeliten.

Nej, fika är även jag svårt otränad på i år - det fina med slottsrundan är att man kan köra intervallträning. Fika, cykla, fika, cykla!

Haha, intervallträning låter ju som en bra och snabb väg till fikaformen. Har ingen racer för tillfället men dyker upp på någon form av cykel.

Jannetuba sa:
Bengt-re sa:
Jannetuba sa:
Bengt-re sa:

Haha, intervallträning låter ju som en bra och snabb väg till fikaformen. Har ingen racer för tillfället men dyker upp på någon form av cykel.

Har du gjort dig av med Merckxen?

Hasse#7 sa:
Jannetuba sa:
Bengt-re sa:
Jannetuba sa:
Bengt-re sa:

Har du gjort dig av med Merckxen?

Den är slaktad. Har beställt en Cinelli Superstar-ram som jag ska flytta komponenter till, men leveransdatum på den törs nog ingen svara på. Hoppas att det blir lite racerhojande i sommar. Blir kanske fetcrossen med terrängdäck till rundan :)

Ni som är erfarna slottsrundonneurer, hur ska en göra med fikat? Finns sådant att köpa på alla kontroller, eller är det medhavd fika som gäller?

Du kommer inte att behöva ta med fika. När jag kört har vi brukat käka lunch på antingen Södertuna slott eller i Gnesta, och sedan fika på Printz i Stallarholmen (riktigt bra), och sedan någon glass här och där, däremellan. Väger oftast lite mer vid hemkomst än vid start.

Vad kul om du kommer Peth.
Jag planerar mycket fika längs den här turen.
Förra året blev det en orgie i räkmackor.
Mums!

Bengt-re sa:
Har för mig att jag åt en supergod macka med riktigt bra kaffe på Printz. Bra ställe!

Hej Bengt.

Gjorde inte vi sällskap förra året?
Hursom har jag tänkt mej en lite trevligare tur än vanligt med mycket fikas som sagt.
Om Janne Tuba gillar lite lugn för dagen kanske det kan bli en favorit i repris.
Det vore skitkul.
Med Peth i styrkan också kanske vi kan tillhöra "förstagruppen" i mål trots alla räkmackor. =)

Havoc 5 sa:
Bengt-re sa:
Har för mig att jag åt en supergod macka med riktigt bra kaffe på Printz. Bra ställe!

Hej Bengt.

Hursom har jag tänkt mej en lite trevligare tur än vanligt med mycket fikas som sagt.
Om Janne Tuba gillar lite lugn för dagen kanske det kan bli en favorit i repris.
Det vore skitkul.
Med Peth i styrkan också kanske vi kan tillhöra "förstagruppen" i mål trots alla räkmackor. =)

Jo. Vi kom ikapp dig och en lite äldre herre med ett skadat däck och sista halvan typ körde vi ihop om jag inte minns fel. Kommer ihåg att jag inte trodde att däcket skulle hålla hela vägen, men det gjorde det har jag för mig.

Jag har hittills bara lyckats med en fika på något sätt värd namnet per försök. Får bli ett mål för nästa år att spräcka två-fika-barriären.

Havoc 5 sa:
Bengt-re sa:

Hej Bengt.

Det vore skitkul.

Haha :) Det kommer att gå sjukt långsamt, så ska vi köra ihop så är det ditt tålamod som kommer att prövas, men om du pallar vore det trevligt. Ska se om jag kan få på ett par racerdäck på CX:en i helgen så att det blir lite mindre traktor över det hela. Hursom, så kommer både Anna och jag med siktet inställt på att äta gott under rundan. Printz är givet.

Ser väldigt mycket fram emot detta, ska bli trevligt att träffa gamla bekanta samt få ett ansikte på folk som man aldrig sett på riktigt tidigare.

Och så fikat förstås. Räknade igår ut att jag faktiskt bara gjort två finfikastop tidigare. En gång på konditoriet i Alunda tillsammans med Bengt-re och Granman och den andra för ett par veckor sedan på café Sommars i Edsbyn. Övriga fikor har varit på bensinmackar och/eller ståendes utomhus.

Jinxar man det hela om man påpekar att vädret ser rätt ok ut inför torsdagen? Lite blåsigt kanske, med motvind sista biten.

Peth sa:
Jinxar man det hela om man påpekar att vädret ser rätt ok ut inför torsdagen? Lite blåsigt kanske, med motvind sista biten.

Det kan gå åt mycket vätska. Årets varmaste dag?

Bilagor

• SmartSelect_20190603-173934_SMHI Vder.jpg
    SmartSelect_20190603-173934_SMHI Vder.jpg
    49.5 KB · Besök: 90
Håller tummarna för vädret. Någon som funderat kring att boka bord på Södertuna slott? Var rätt schysst för något år sedan att äta tvårätters lunch vid bord med vita dukar och silverbestick.

Jannetuba sa:
Håller tummarna för vädret. Någon som funderat kring att boka bord på Södertuna slott? Var rätt schysst för något år sedan att äta tvårätters lunch vid bord med vita dukar och silverbestick.

Är det bokad finlunch som gäller eller finns andra alternativ vid stämpelplatsen?

Peth sa:
Jannetuba sa:

Är det bokad finlunch som gäller eller finns andra alternativ vid stämpelplatsen?

Jag vet inte. Jag är mest intresserad av en grandios räkmacka eller så. Nu verkar det som det är en massa +30-35km/h cyklister och få eller inga därunder. Jag skulle nog helst rullsnitta omkring 28km/h baserat på helgens Siljan 160km.

Hasse#7 sa:
Peth sa:
Jannetuba sa:

Jag vet inte. Jag är mest intresserad av en grandios räkmacka eller så. Nu verkar det som det är en massa +30-35km/h cyklister och få eller inga därunder. Jag skulle nog helst rullsnitta omkring 28km/h baserat på helgens Siljan 160km.

Jag kommer med lite sällskap som nog helst inte ligger i 35 km/h. Och jag har inte bråttom hem. Kan mycket väl bli 28 km/h för min del.

Tillbaka
Topp