[Kalender] Sssm 2023

[Kalender] Sssm 2023
Det räcker med att slå en snabbkik på anmälningslistan för att förstå att SSSM 2023 kommer bli en helg man sent kommer glömma. Men vi vill ju inte att ni andra ska gå miste så gott folk det är dags att slänga in er anmälan för nu är det mindre än tre veckor kvar!

Redan i höstas var det klart. Jag insåg att bästa stället att köra SSSM i Västerås är helt enkelt hemma hos mig. Start, varvning, mål och grill kommer kort och gott ske i min trädgård. Banan knåpade jag snabbt ihop i höstas, en lagom lång runda med mina favoritstigar i hemmaskogen. Sen kom första höststormen och fällde ett stort antal barkborrsskadade träd på några av stigarna så plan B arbetades fram. Under vintern har dock avverkning av barkborrskadad skog skett och ett par partier till försvann. Plan C togs fram men efter två månaders regn och nattens skyfall ser den bitvis ut såhär:

IMG_0767.jpeg
(Japp, Surlyn flyter ganska bra faktiskt). Så nu finns en plan D och en plan E om det inte hinner torka upp. D eller E beror på om bonden slår ängen eller ej. Bra kommer det bli oavsett med relativt flack men ändå lite utmanade singeltrack och ett fåtal grussnuttar.

Det är med visst vemod mitt år som mästare går mot sitt slut, det har varit ett fantastiskt år. Men jag är säker på att jag kommer få lämna över vandringspriset till en värdig mästare och jag ser redan fram emot SSSM 2024!

Senast ändrad:
[Kalender] Sssm 2023
bara som en upplysning; stigarna på kvällsturen fredag kommer vara torra. var torra igår em trots skyfallet natten innan. så inget tvättande lär behövas då.

kommer visa delar av den osannolika mängd stigar som stadsmiljön i västerås bjuder på, med feelgood-fokus.

däremot kan det skymma på slutet, så åtminstone en nödlampa kan vara av värde.

[Kalender] Sssm 2023
Hur ser det ut på tävlingsplatsen med tanke på regnen den senaste tiden? I Järbo där vi körde Lingman SS open 2020-21 är det så mättat i marken att så fort det regnar lite så blir stigarna bäckar och mycket av gruset sköljs med och lämnar bara större stenar kvar i spåren...

[Kalender] Sssm 2023
När var det senast på västkusten? 2017?

Edit:
2023 Västerås, 2022 Sundbyberg, 2021 Gävle, 2020?, 2019 Nynäshamn, 2018 Vetlanda, 2017 Göteborg, 2016 Nybro, 2015 Ludvika, 2014 Jädraås, 2013 Hellas, 2012 Sundbyberg, 2011 Trollhättan, 2010 Linköping, 2009 Karlstad, 2008 Linköping, 2007 Uppsala. Kan detta stämma? Minne och sen runt 2013 blev det google som fick svara. Svårgooglat 2006 men det måste ju varit fler innan dess?

Senast ändrad:
[Kalender] Sssm 2023
När var det senast på västkusten? 2017?

Edit:
2023 Västerås, 2022 Sundbyberg, 2021 Gävle, 2020?, 2019 Nynäshamn, 2018 Vetlanda, 2017 Göteborg, 2016 Nybro, 2015 Ludvika, 2014 Jädraås, 2013 Hellas, 2012 Sundbyberg, 2011 Trollhättan, 2010 Linköping, 2009 Karlstad, 2008 Linköping, 2007 Uppsala. Kan detta stämma? Minne och sen runt 2013 blev det google som fick svara. Svårgooglat 2006 men det måste ju varit fler innan dess?

Tjena!

Rätt säker på att det inte var något 2006 då det var SSWC det året.
2002 har jag för mig att det var i Fiskartorpet. @Singular kan svara på det. Har hört att det gick bra för honom då. ?

[Kalender] Sssm 2023
OK! Det blir svårt att googla vad som hände under den perioden. Mindre happytrådar och mer egna hemsidor på diverse bortglömda domäner. Så 2006 inget och 2005 då? 2004 verkar varit ha varit någonstans nära dr spoke och haft starkt alkoholfokus. 2003 Fiskartorpet och 2002 Göteborg? Har vi kommit till det första då?

[Kalender] Sssm 2023
Jag tror att ni om var med på den tiden får fylla i luckorna. Det finns en riktigt happymässig tråd om sssm 2004. Tydligen valde man en söndag för att alla skulle vara bakis på själv racet. Den som minns något av sssm 2005 får säga till!

[Kalender] Sssm 2023
Tjena!

Nu trillar minnena fram!

2001 var första och det var i Trollhättan, arrat av Hammer.
2004 valdes att köra på söndagen då några eminenta deltagare skulle hinna hem från Alperna. Med bonusen att alla var bakis. Det var väl då den obligatoriska nummerlappsutdelningen kvällen innan startades och då även tävlingen om LMS.
2005 var i Linköping

[Kalender] Sssm 2023
Kul med lite SSSM- historia.
2001 körde vi mycket riktigt i Trollhättan. Avslutade med tea och cake i Hammers kök.
2002 kidnappade jag helt bryskt mörkertävlingen Nightmare Classic i Göteborg och alla tävlade under klubbnamnet LiteFetareEnpetare till speakerns stora förtret. Jag kan kolla om jag kan jaga fram lite bilder från detta. @Singular får bestämma om det är ok. :)
Nedan, bild på de cermoniella ölburkarna som spelade en mycket viktig roll de två första åren. Har jag för mig.
16942061844344419786506770096716.jpg

Jag har konsulterat min nummerlappssamling och kan bekräfta att Phil i allra högsta grad var delaktig i 2004 års sssm
16942056980431595576520572591320.jpg

[Kalender] Sssm 2023
Kul med all nostalgi! Jag har kört SSSM 2005 i Linköping, 2009 i Karlstad och sen varit med på alla från 2012, fast jag cyklade inte 2014 då jag var med i "tävlingsorganisationen" i Jädraås.

En fråga om fredagens groupride. Lyse är bra att ha såg jag men behövs lås med också?

[Kalender] Sssm 2023
Kul med all nostalgi! Jag har kört SSSM 2005 i Linköping, 2009 i Karlstad och sen varit med på alla från 2012, fast jag cyklade inte 2014 då jag var med i "tävlingsorganisationen" i Jädraås.

En fråga om fredagens groupride. Lyse är bra att ha såg jag men behövs lås med också?
Trodde vi skulle bli få men hela 14 kommer komma på groupriden om jag räknat rätt, skoj! Angående lås så var min plan att man ska hinna ”hem” och ta en dusch och lämna hojen efter cyklingen.

[Kalender] Sssm 2023
ja alltså inte kring själva riden. erolwi har detajkoll men det är alltså tänkt att hinna till boende efter turen. så låsproblemet lär uppstå först vid boendet, eller om man sedan cyklar till afterbiken. fredagsstigarna kommer i frånvaro av regn annars som sagt vara torra och det lär inte uppstå något tvättbehov då. man bör kunna ta in cykeln utan skämskudde. på lördagen lär det kunna bli en del blötare passager

från exempel good morning och steam hotel är det tio till högst femton minuters cykling till startplatsen för fredagsturen. det är ett par mörkare skogsstigar på slutet där lampa klart kan vara av glädje, men inte strikt nödvändigt.

kul att så många kommer!

[Kalender] Sssm 2023
Hoppas att det inte blir en backig bana (inte uppför i alla fall) ?
Min hoj och mina ben är växlade för platta Uppsala.
32x18 och 29x2.6" = 4,22 meters development inches enligt

Häromdan "Cykeltränade" jag (=cyklade uppför en backe allt vad jag orkade) för första gången i år. Tänkte att jag måste toppa formen inför SM, men det var svinjobbigt. Kanske kan @erolwi kika på att ta fram en plan F som helt skippar cykelbiten.

/J

[Kalender] Sssm 2023
Varför har @Kneecap inte anmält sig än då? Å Harri @42Hz ?? @jomper ? @oxr ?
Sen tycker jag det har varit väldigt tyst om utväxling...
Kommer 33x20 på 29+ hjul funka?

Det är väl också 20års jubileum för happy i någon form så någon representant från forumet kanske kan närvara för reportage? Det är ju ändå årets viktigaste cykelhändelse ?

Det kanske blir anmälan. :)
Verkar som boende i v-ås löser sig så då har jag dåligt med ursäkter. Vi får se...

[Kalender] Sssm 2023
Hoppas att det inte blir en backig bana (inte uppför i alla fall) ?
Min hoj och mina ben är växlade för platta Uppsala.
32x18 och 29x2.6" = 4,22 meters development inches enligt

Häromdan "Cykeltränade" jag (=cyklade uppför en backe allt vad jag orkade) för första gången i år. Tänkte att jag måste toppa formen inför SM, men det var svinjobbigt. Kanske kan @erolwi kika på att ta fram en plan F som helt skippar cykelbiten.

/J
Plan F är på gång:

Knappt 15 km bort...?‍?

[Kalender] Sssm 2023
Varför har @Kneecap inte anmält sig än då? Å Harri @42Hz ?? @jomper ? @oxr ?
Sen tycker jag det har varit väldigt tyst om utväxling...
Kommer 33x20 på 29+ hjul funka?

Det är väl också 20års jubileum för happy i någon form så någon representant från forumet kanske kan närvara för reportage? Det är ju ändå årets viktigaste cykelhändelse ?

Tjena!

Skadad hand så är ocyklingsbar just nu. Hade det varit närmare hade jag kommit förbi enbart för ölen och nakenheten.

[Kalender] Sssm 2023
Jag brukar ju göra någon halvdan sammanfattning, om jag inte kämpar om DFL. I år har vädret satt mig i en sits att jag måste jobba med huset nu. Har fortfarande en svag förhoppning om att dyka upp och komma sist eller rapportera lite. Men jag är låst till hur det går framåt och när jag har tillgång till elektriker. Mycket jobb är på plåttak. I juni med semester, glödhett på taket, sen massa regn. Måste utnyttja fint väder nu.

[Kalender] Sssm 2023
Jag brukar ju göra någon halvdan sammanfattning, om jag inte kämpar om DFL. I år har vädret satt mig i en sits att jag måste jobba med huset nu. Har fortfarande en svag förhoppning om att dyka upp och komma sist eller rapportera lite. Men jag är låst till hur det går framåt och när jag har tillgång till elektriker. Mycket jobb är på plåttak. I juni med semester, glödhett på taket, sen massa regn. Måste utnyttja fint väder nu.
Ja å som sagt det är ju alltid fint väder på SSSM ??

Tillbaka
Topp