[Kalender] SSSM 24

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
[Kalender] SSSM 24
Vilka kommer på fredag???
Cykla???
Puben??? Gärdsgårds
Med sorg och bestörtning kan jag konstatera att jag inte kommer kunna ta mig till Örebro i morgon som panerat. Halvdäckad efter evighetsförkylning eller covid eller var det nu kan ha varit och frun ligger heldäckad i magjsuka. Jag hoppas fortfarande kunna ta mig ner på lördagen över dagen.

[Kalender] SSSM 24
Det har varit väldigt lite diskussion om utväxling utrustning och däckval tycker jag... Kommer 33x20 på 29+ hoj att funka? Grovmönstrade däck eller lättrullat? Ryggsäck med öl i eller ölkontroll utefter banan?

[Kalender] SSSM 24
Det har varit väldigt lite diskussion om utväxling utrustning och däckval tycker jag... Kommer 33x20 på 29+ hoj att funka? Grovmönstrade däck eller lättrullat? Ryggsäck med öl i eller ölkontroll utefter banan?
Äntligen! Jag hade kört på 32x17 på 29+ så det är väll nått liknande fast tror du är nog lite starkare. Däckval vete fan. Det kommer finnas ölkontroll vid rollern, räcker det eller ska vi lägga till fler?

[Kalender] SSSM 24
Äntligen! Jag hade kört på 32x17 på 29+ så det är väll nått liknande fast tror du är nog lite starkare. Däckval vete fan. Det kommer finnas ölkontroll vid rollern, räcker det eller ska vi lägga till fler?
Ok så hemmaåkarna kör 32x17... har ett 19 så kanske det får åka på då så man slipper sitta och hoppa runt i sadeln vid 19km/t hehe. Hur långt är varvet och när kommer rollern? Äsch grogg i flaskan och plunta med så håller man väl ut :)

[Kalender] SSSM 24
Jag bor i Västerås och letar samåkning till /från SSSM24;
Är det nån som åker till Örebro österifrån på E18 imorgon fredag för att vara med på cyklingen, och tillbaka igen på lördag efter spektaklet?
Kan betala i äppelmos; ej spritförstärkt tyvärr..

[Kalender] SSSM 24
Förklarar en del med Paco?
Grogg är gott.

Grogg + @onegear = gubbmys
A1FC5D58-4FD0-4491-BC93-688DA09EA6D7.jpeg

[Kalender] SSSM 24
Härligt!
Jag är fast ensam med sjuka ungar. Har fortfarande som ambition att bygga ihop cykeln ikväll och kanske hinna måla den och dyka upp innan start. Min bättre hälft kommer hem 21:30 det ger mig nästan 12 timmar till cykelbygge, måleri och sömn om jag räknar bort restiden.
Om någon vänlig själ orkar hämta min nummerlapp blir jag glad. 32/16 kanske jag hittar i någon låda. För mig är det enklare att byta 29 mot 27.5 om jag behöver annan utväxling. Har nog bara 16.
/
Kalle

[Kalender] SSSM 24
IMG_9643.jpeg

några förbipasserande motionärer har frågat vad jag sysslar med, så jag sa sanningen nämligen att jag håller på att sätta upp en sambandscentral för eventuellt eftersök av fyra medelålders män på ”seriösa” cyklar samt att jag är ansvarig för eftersöksoperationen och att allmänheten kan anmäla sig till mig om de vill delta. Hoppas jag lät trovärdig och inte har skämt ut nån lokalbo…

[Kalender] SSSM 24
Visa bilaga 726159
några förbipasserande motionärer har frågat vad jag sysslar med, så jag sa sanningen nämligen att jag håller på att sätta upp en sambandscentral för eventuellt eftersök av fyra medelålders män på ”seriösa” cyklar samt att jag är ansvarig för eftersöksoperationen och att allmänheten kan anmäla sig till mig om de vill delta. Hoppas jag lät trovärdig och inte har skämt ut nån lokalbo…
giphy.gif

[Kalender] SSSM 24
Klar innan 01:00!
Pressa styrlager: 45 sekunder
Dra i vevlager och skruva ihop vevparti: 3 min
Montera och lufta bromsar: 20 min
Försöka poppa bakdäcket på plats, ge upp och trycka i en slang: 55 min
Förbereda för lack och maska: 30 sekunder
Måla: 10 minuter

I yrseln efter blandningen av olika aerosoler, starka lösningsmedel och röpang målade jag cykeln med något slags kackotopiskt zombietema/alla burkar ska få vara med. Självlysande också!

IMG_2583.jpeg

IMG_2589.jpeg
IMG_2590.jpeg
IMG_2584.jpeg
IMG_2587.jpeg
IMG_2585.jpeg
IMG_2581.jpeg

Senast ändrad:
[Kalender] SSSM 24
Klar innan 01:00!
Pressa styrlager: 45 sekunder
Dra i vevlager och skruva ihop vevparti: 3 min
Montera och lufta bromsar: 20 min
Försöka poppa bakdäcket på plats, ge upp och trycka i en slang: 55 min
Förbereda för lack och maska: 30 sekunder
Måla: 10 minuter

I yrseln efter blandningen av olika aerosoler, starka lösningsmedel och röpang målade jag cykeln med något slags kackotopiskt zombietema/alla burkar ska få vara med. Självlysande också!

Visa bilaga 726306
Visa bilaga 726307Visa bilaga 726308Visa bilaga 726309Visa bilaga 726310Visa bilaga 726311Visa bilaga 726312
Å herrejässes..

Tillbaka
Topp