[Kalender] SSSM - Single Speed MTB

Uppdatering för er som kommer bo i tält, bo i bilen eller liknande i Genarp eller direkta närheten och inte har någon lösning på dusch eller inte vill bada i närmaste sjö - så finns back-up-lösning med dusch hemma hos mig. Dock blir det problematiskt om alla/många ska utnyttja denna möjlighet - Jobbar fortfarande på andra alternativ också.

IMG_7631.webp
Bara så vi vet vad som är på gång här.

Inte så mycket snack om utväxling... Hur kuperat är det i Genarp? Kör som sagt 33x20 på 29"x3" men det funkar ju här uppe bland kullarna... ska man gå på med ett 18 i bak kanske?

Jag är också intresserad av utväxling! Ser ut att bli 32x16, 17 eller 18 på 700-hjul eftersom det är det jag har. Minns inte vad jag cyklade på förr, på stenåldern då jag faktiskt cyklade lite SS. Hoppas få ihop cykeln och testa inom kort!

Såg precis att jag, utan att ha cyklat en enda meter med cykeln, redan fått punktering.. Bådar gott!😛

IMG_2612.webp

Schysst åk! För mig blir det 32/18 på 29" eftersom det är vad jag har. Har inte heller cyklat SS på rysligt länge, så jag räknar med att känna mig väldigt svag och fånig. Nu har jag ju vant mig vid att kunna ta till 30/51 om det går tungt uppför...

Tillbaka
Topp