[Kalender] Stockholm Ride

Lingon

Aktiv medlem
Jag kommer med min 11-åriga brorson. Han har en dirthoj. Går det bra, eller har ni tänkt köra jättesnabbt?

Senast ändrad:

hm

Aktiv medlem
nä inte jättesnabbt, typ runt 30 i snitt
så det går bra att ta med brorsonen :)

(fick nyss en facebookuppdatering där min 10 åriga brorson hänger på Quintana upp för bergstempot på girot när denna provcyklar stäckan innan :o)

jobe71

Ny medlem
Det är start 17:30, mörkt blir det väl aldrig riktigt men till 23:00 cyklar man med god sikt. Det är 5,5 timmar på 13 mil. Så med ett snitt på 25 km/h så finns det marginal

abetodesur

Ny medlem
Funderar på att va med och i så fall är det mtb som gäller för min del. Kommer nog vara med cyklar av alla möjliga slag, lidingöloppet mtb kördes med både lånecitybikes och tandem.

hm

Aktiv medlem
1403946161867.jpg

Arean växer fram, hela götgatan avstängd.
Kom och upplev lite gatufest.
Rullskidor startar kl 1 och cyklisterna kl 17.30

Bongo

Medlem
Jag hade hur kul som helst, jag är tredje man i vit väst på Globalistics foto. Det där leendet satt på läpparna ända in i mål.

Hatten av för alla som var med och arrangerade!

fritz68x

Ny medlem
Både de som deltog och de som arrangerade var värde mycket bättre väder, stor eloge till funkisarna efter banan och de poliser som stod och stoppade trafiken när vi kom körandes.
För en annan som är från Tierp var banan lite väl kuperad, men sablar vilken trevlig runda, lite avis på de som har dessa vägar som träningsvägar.

Liten fundering som dök upp, Gran Fondo Sthlm lyckades inte med sina första planer, med Stockholm Ride hade poliser som funkisar och kvastbilar bakom klungorna. GFS kostade 1200:- för att köra på cykelbanor och andra mindre bakgator, Sthlm Ride kunde man fått köra för en 500:- skillnaden 20 km Sthlm Ride kostade max 795:-(efteranmälan) Ypperligt arrangaret, avstängd Götgata vid start och mål, suveräna depåer, med sportdryck, vatten, godis, bars, saltgurkor, kaffe (!!) gissa om det var gott när man kört i regn i lite över 3 timmar. Varmkorv och varm sportdryck vid målgång.

Priset efter man gick i mål imponerade en gatsten a´la Paris Roubaix med en medalj på toppen med loppets namn och årtal. Tro jag hellre vill ha ett gäng sådana istället för en massa dalahästar eller medaljer som skräpar =) Får ju inte glömma vattenflaskan från cykloteket som man också fick, men då det är en 75:a går den tyvärr bort för egen del, stilfetisch som man är.

Gran Fondo Sthlm fick i runda slängar 1500 deltagare medans de som startade Sthlm Ride var ungefär 250-300 st. Riktigt konstigt i min bok.

Hoppas de får större uppmärksamhet inför nästa år. De är värda minst två tusen startande.

/Fritz

Globalistic

Aktiv medlem
Vet onte riktigt om Sthlm skulle klara av 2000 startande i dagsläget?

Däremot fet cred till alla som fick loppet att hända och funkisarna. Trist väder men ändå flera glada miner utmed vägarna.

Känns som att Rides marknadsförings budget var något lägre än Fondot. Sedan är min uppfattning att Ride inte försökte erövra världen med sitt lopp :)

Road_Runner

Aktiv medlem
Någon som vet vem tjejen i kombivolvon som fotade är åkte och fotade rätt mycket i 1a klungan ? kommer hennes bilder knytas ihop med Stockholm Challenge eller har hon någon egen sida ?

Fina bilder och filmer Globalistic, kändes värre än det ser ut på bilderna :-)

Och inte minst stort tack till alla som gjorde detta lopp möjligt alla med glada leenden utmed banan även om vädret sög.
Funktionärer poliser mc-förarna följebilen administrativa och alla andra TACK
Konstigt att detta lopp som Fritzx säger inte har mer anmälningar det är ett djäkligt bra anordnat lopp.

Senast ändrad:

saltgurkan

Aktiv medlem
Road_Runner skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som vet vem tjejen i kombivolvon som fotade
> är åkte och fotade rätt mycket i 1a klungan ?
> kommer hennes bilder knytas ihop med Stockholm
> Challenge eller har hon någon egen sida ?
>

+1, undrar detsamma. Ngn som vet :)?

emilh

Aktiv medlem
Globalistic skrev:
> Jag fick en fet utskällning av en kvinna i en suw
> som tyckte alla deltagare va idioter som körde om
> hästen och hunden :(

Ja, hästen blev lite skärrad. Ändå höll iaf klungan jag satt i långt åt vänster.

Anna Bengtsdotter har lagt upp lite fler bilder:
https://plus.google.com/photos/104065939466744635832/albums/6030603243375827537

Globalistic

Aktiv medlem
crossbear skrev:
> Äntligen lite bilder som man är med på:)
> Bang du fick inte riktigt fast mig på någon tror
> jag??

Nope, du gömde dig liksom mitt i klungan :)

hm

Aktiv medlem
saltgurkan skrev:
> Road_Runner skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som vet vem tjejen i kombivolvon som
> fotade
> > är åkte och fotade rätt mycket i 1a klungan
> ?
> > kommer hennes bilder knytas ihop med Stockholm
> > Challenge eller har hon någon egen sida ?
> >
>
> +1, undrar detsamma. Ngn som vet :)?

Bilder tagna av Cecilia Fix som följde loppet i bil.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.679589402118282.1073741831.238231512920742&type=1

hm

Aktiv medlem
Ser ut och bli bättre väder i år mot förra årets misär.
Nån happyit som ska köra?
Jag tror nog det blir att anmäla mig till på lördag.

Ska köra 128 km. Funderar på hur mycket energikakor man behöver ha med sig. Börjar i lagom fart- startgruppen för att sedan avancera, kändes så stumt idag pga för lite sömn ett par dagar på raken.

Mayhem

Aktiv medlem
PiPPiW skrev:
> Där räknar man med målgång efter en timme.
> Trodde banan var 128 km lång?

Måste varit flera omläggningar sedan förra året men av någon anledning har man inte ändrat den officiellt angivna distansen, min GPS och de flesta andra loggar på Strava visar nästan en hel bonusmil för totalt cirka 137 km. Vinnaren kom in på 3:23:52.

http://maloo.se/NeptronTimingSPA/#/...sortOrder=Place&raceId=102&page=0&pageSize=25

emilh

Aktiv medlem
136km fick min Garmin det till.
Bortsett från en slaktad gråsparv och en onödig vurpa 300m från mål så blev det en fin dag!

LilleNo

Aktiv medlem
Gick halvdant, hade förväntat mig en betydligt bättre tid/rullsnitt efter Halvvättern (där jag var snabbare trots att jag fick dra ensam >2/3 av loppet). Konstig i magen och lite feberkänning efter loppet, kanske hade jag något skräp som låg & lurade (bra bortförklaring ivf ;-) )

Men kul lopp (mycket duktiga cyklister) & bana, ska göra om det nästa år och se om jag inte kan förbättra resultatet rejält.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer