[Kalender] [Tisdagsrajd] - Hellas - 18/7

Fan vad kul det var med semester-Tisdagsrajd...! Eller inte, för på anrika Göteborg ville man inte ha illaluktande psyklister, så då blev man utslängd! Vi styrde vår kosa till Nya Carnegie istället, där fick man ha cykeln i baren och ölen var på 50 cl istället för ynka 40 cl. More is more!

Swoop sa:
Fan vad kul det var med semester-Tisdagsrajd...! Eller inte, för på anrika Göteborg ville man inte ha illaluktande psyklister, så då blev man utslängd! Vi styrde vår kosa till Nya Carnegie istället, där fick man ha cykeln i baren och ölen var på 50 cl istället för ynka 40 cl. More is more!

Fy fan, hur många var ni som blev utkörda?

På nya Carnegiebryggeriet behöver man inte lukta gott. Det var också ok att vi släpa in cyklarna i baren. Lite trist att inte dom inte har pripps blå och kunder i Lacostetröjor, men rätt fint var det!

Bilagor

• IMG_6772.JPG
    IMG_6772.JPG
    218.5 KB · Besök: 17
Vi var 7 st. tror jag. Visst, det var nån gäst som klagade, men ändå... Tisdagsrajden är ju en institution där.

Jo, jag känner för bojkott, Carnegie har dessutom bättre öl och en stor terrass öppen till 22.

I ärlighetens namn så har personalen på Göteborg varit rejält snorkiga sedan dag ett. Så särskilt välkomna har vi nog aldrig varit. Är det någonsin någon som fått ett trevligt bemötande? Jag har i bästa fall fått ett svalt neutralt.

Om vi kan hitta något nytt ställe där de faktiskt vill ha våra pengar så är det bara bra.

Jimmys Steakhouse mitt emot Nya Carnegiebryggeriet är också schysst. Fulölen där är Eriksberg (bara en sådan sak) och det är öppet året runt.

Om ledarskapet bakom restaurang Göteborg hade huvudena ordentligt påskruvade så skulle de ju förvänta sig detta på tisdagar efter alla år, och göra något. En anpassad bordsplacering på tisdagar som håller isär öl-gäng från matgäster kanske, eller nån skylt som råder gäster att arrangera sig på det viset iaf. Jaja, jag har inget emot att byta till nya Carnegiebryggeriet. :)

Aron sa:
I ärlighetens namn så har personalen på Göteborg varit rejält snorkiga sedan dag ett. Så särskilt välkomna har vi nog aldrig varit. Är det någonsin någon som fått ett trevligt bemötande? Jag har i bästa fall fått ett svalt neutralt.

Jag brukade bli trevligt bemött!

Beroende på min smutsighetsgrad brukade jag dricksa. Tänker jag kan vara snällt om man skapar merjobb vad gäller städning efteråt jämfört med en medelgäst.

Jag skrev och frågade dem. Fick det här svaret:

"Hej Daniel!

Tack för ditt mail. Vi har uppskattat och uppskattar än idag att ni kommer
till Göteborg och tar en öl efter er cykling.

När ni började komma hit så var ni ett antal på ca 5 personer, nu är ni
ibland upp emot 30 st, vilket vi så klart tycker är jättekul!

Om vintern och när det regnar ute går det såklart bra att ni sitter
inomhus. På sommaren så har ni alltid varit ute om vädret tillåtit, och
det har vi uppskattat då vi oftast fortfarande har matgäster sent på
kvällen.

Min kollega menade inget illa med att be er gå ut, då det var bra väder.
Det är dock flera gäster som har klagat på att det luktar svett när ni har
kommit in sådär många efter att ni har cyklat. Igår hade vi många gäster
som fortfarande åt middag. Detta hoppas jag ni kan ha överseende med.

Som sagt, ni är varmt välkomna till oss på Göteborg. Men under sommartid
skulle vi uppskatta om ni tog er öl utomhus så länge som vi har matgäster.

Bästa hälsningar,

Melanie

Restaurang Göteborg"

Det betyder väl att vi får vara där så länge ingen annan är det?

Det betyder att det är Carnegie eller Jimmys som gäller i fortsättningen. Jag tänker fan inte sänka mig till att vara hel och ren på krogen. Vi cyklar inte någon jävla landsväg!

Jag fick ett nytt mail från Göteborg. De säger att de ska fixa nån slags partytält med gasolvärmare till oss. Fint att de ser nån slags värde i pöbeln som kommer och dricker öl utan att beställa sotade kammusslor :)

Daniel: Förhandla till oss stående rabatt för att vi ska sitta i deras sunktält på sommaren. Eller så svarar du bara med bilder på Bender, det är vilket som...

Jo, det blev svårt det här nu. Ska man premiera Göteborgs pudlande, eller ska man vara hård och rättvis och fortsätta med Jimmies?

Jag tycker Göteborg gav ett trevligt och korrekt svar. Skulle jag gå ut för en bit mat med sällskap skulle jag kanske inte heller tycka att 30 svettiga leriga skäggubbar i old guys rule tröjor förhöjer upplevelsen.

Känns ganska rimligt att be svettona hålla till på utedelen och ordnar de något slags tält höst/vintertid så är de verkligen värda en eloge.

Jag tycker Göteborg aldrig gett bra service eller trevligt bemötande. Det här med att lukta illa var bara den sista droppen som gör att jag gärna cyklar nån annanstans och dricker öl.

Swoop sa:
Jag tycker Göteborg aldrig gett bra service eller trevligt bemötande. Det här med att lukta illa var bara den sista droppen som gör att jag gärna cyklar nån annanstans och dricker öl.

Det kan säkert vara så - men man får ju ändå ge dem att de svarat på ett bra sätt i mitt tycke.
Sen är ju servicenivån beroende på personalen och om alla i personalen är snorkiga och dryga som så ofta på stockholmskrogar så hjälper inte de bästa ambitionerna.

Det var vääääldigt länge sen jag var på tisdagsrajd + göteborg så jag har ingen aning om hur dryg personalen varit. Självklart ska man inte premiera ett ställe som är ovälkomnande, men jag tycker de svarade upp på ett bra sätt mot kritiken.

Glitch: Då du varken cyklar tisdagsrajd eller afterbikar så kan det vara så att dina åsikter inte är så relevanta för oss som tisdagsrajdar och afterbikar. Vi är ju ett gäng som är där i princip varje tisdag året om och lägger tio lax om året på deras bärs. Då är det inte riktigt läge att be oss hålla sig undan under de två månader som dom har högsäsong och sedan förvänta sig att vi ska göra affärer där folktomma tisdagar i november.

jofahjalm sa:
Glitch: Då du varken cyklar tisdagsrajd eller afterbikar så kan det vara så att dina åsikter inte är så relevanta för oss som tisdagsrajdar och afterbikar. Vi är ju ett gäng som är där i princip varje tisdag året om och lägger tio lax om året på deras bärs. Då är det inte riktigt läge att be oss hålla sig undan under de två månader som dom har högsäsong och sedan förvänta sig att vi ska göra affärer där folktomma tisdagar i november.

Nja nu eldar du väl upp dig lite väl i onödan.
Jag tycker precis som alla andra att det bästa är ett ställe där man känner sig välkommen och får bra service även i skogsleramundering. Tycker Carnegie eller Jimmys det är toppen med svettiga cyklister så är det väl bara fortsätta after bike:a där.

Klart snorkig / ingen service inte ska premieras men jag tycker ändå att:
a) svaret från gbg var positivt, sen att det kommer för sent och att personalen uppenbart betett sig illa, tough luck, nu går pilsnerpengarna någon annanstans
b) man måste också respektera om de nu anser att gbg är en finare krog där svettiga cyklister ej är välkomna - man klampar ju inte in på nobelmiddagen i reks fejs shorts o fiveten. Så verkar dock inte vara fallet utan nu blir det väl snarare så att de kanske köper ett partytält som kommer eka tomt och så kanske de inser varför det blev så tokigt.

Hur som, är väl kul med lite förändring så bara kul med nytt after bike hak. :)

Härligt! Äntligen lite dramatik kring after-bike ölen!

Vad var det för fel på Max egentligen? Blev vi utslängda därifrån också eller har dom fortfarande inte nån öl?

Att restaurangpersonal har ballar (eller ballor) nog att be en illaluktande skitig stigcyklist att gå ut på verandan för att dricka sin öl (eller två) à 50kr för att inte störa sittande middagsgäster ser jag bara som en fjäder i hatten för restaurangen.

1. Restaurangpersonal är nästan alltid snorkig, iaf mot mig, och speciellt om jag riskerar att skrämma bort gäster genom att lukta illa och skita ner.
2. Uppenbarligen tycker Göteborg ändå att det finns en viss charm i att vi kommer dit, att slänga upp ett partytält för att tillgodose ett gäng cyklister en gång i veckan är helt sjukt tillmötesgående.
3. 10-20 pers som tar max två tre öl i veckan är inte vinna eller förlora för ett ställe som Göteborg.
4. Som punkt fyra tänkte jag skriva att det funkar alldeles utmärkt att inte lukta illa. Nytvättade kläder som är svettiga luktar inte död direkt. Men det är klart, sätter någon heder i att lukta skam och inte tvätta blöjan mer än en gång per år för att det är coolt så misstänker jag att den åsikten inte bara swooshar förbi strax ovanför pannan utan även häcklas oproportionerligt.
5. Om det som skulle stått under punkt fyra hade passat in på just dig kan jag förstå att det är svårt att förstå att hen kan bli ombedd att inte vistas i en "ljus och fräsch" miljö som lerdräglande och oduschad cyklist...
6. Nytt hak är aldrig fel om det inte är dåligt.

Tjohoo, det är tisdag igen!

Tillbaka
Topp