[Kalender] [Tisdagsrajd] - Hellas - 31/5

Skriver en rad för att kunna bevaka tråden i väntan på uppdateringar om hur det gick för Tomas(?) på Rimfaxen som vi skickade iväg i ambulans (mannen, inte cykeln).

IMG_1577.jpg

Glad skara. Bra stigar, fantastiskt väder, grymt sällskap.

IMG_1578.JPG

The eye of Sauron. Tydligen ligger Mordor någonstans kring Sicklaskiftet.

Nu är jag hemma från sös. Fick en grundlig koll och starka piller. Inget allvarligt fel på mig. Tack för hjälpen allihopa! Fick iaf presentera mig ordentligt på min första tisdagsride. Vi ses förhoppningsvis nästa vecka.

elason sa:
Skriver en rad för att kunna bevaka tråden i väntan på uppdateringar om hur det gick för Tomas(?) på Rimfaxen som vi skickade iväg i ambulans (mannen, inte cykeln).

Tråkigt! Vad hände? :-/

Edit: Ah, ser nu att det verkar ha gått bra. Skönt! :-)

Crossmax sa:
Glad skara. Bra stigar, fantastiskt väder, grymt sällskap.

Ja, ovanligt bra rajd idag tycker jag! :-) Lite hets här och där men alla hängde med. Bara en punka och inga större tekniska bekymmer. En kväll att minnas!

Senast ändrad:
Vad som hände var att jag körde på samma sätt med min ht xc som jag brukar köra med min enduro. Det resulterade i en otb rakt på huvudet och ont i nacken. Jag låg kvar och vågade inte röra mig, så de andra var snälla att ringa efter en ambulans.

Jag kommer vara ordentligt stel i nacken ett tag (typ whiplash) men jag hoppas att det blir bra snabbt.

Tomaswikman sa:
Vad som hände var att jag körde på samma sätt med min ht xc som jag brukar köra med min enduro. Det resulterade i en otb rakt på huvudet och ont i nacken. Jag låg kvar och vågade inte röra mig, så de andra var snälla att ringa efter en ambulans.

Jag kommer vara ordentligt stel i nacken ett tag (typ whiplash) men jag hoppas att det blir bra snabbt.

Aj då, så ska man nog inte göra. Köra med HT XC, alltså ;) Skönt att det gick bra ändå. Och det var naturligtvis mitt på Gröna så de var tvungna att bära dig ett par kilometer genom skogen ;)

Ljus och kärlek :)

Aj! Jag gjorde en sån vurpa förra sommaren. Undvek cykling i 2-3 veckor och hade ont när jag sov i några veckor till, men det gick över. Läk väl!

Är detta ett återkommande fenomen under sommaren? Flyttar upp till tokholm för sommarjobb om drygt en vecka :)

AX3L sa:
Är detta ett återkommande fenomen under sommaren? Flyttar upp till tokholm för sommarjobb om drygt en vecka :)

Att ambulansen hämtar skadade stigcyklister? Nej, men kan väl bli ;)

Annars så är tisdagsrajderna inget bara för sommaren, utan sker varje tisdag året runt. Klockan 18.30 vid Hammarbybacken.

olle/frost sa:
AX3L sa:

Att ambulansen hämtar skadade stigcyklister? Nej, men kan väl bli ;)

Annars så är tisdagsrajderna inget bara för sommaren, utan sker varje tisdag året runt. Klockan 18.30 vid Hammarbybacken.

Tror du den kommer om man får hammaren också?

Underbart, får försöka haka på nångång! Lite synd att det verkar krocka med MTB i Ghetto-cyklingen i västerhaninge, men ombyte förnöjer ju :)

Tillbaka
Topp