[Kalender] Tour d\'Ötzi XL 2017

ohellstrom sa:
Är ni framme snart?

(Om det inte blir episk misär är det ju bara en vanlig 40-milare. Cirkulera!)
Som 40-milare betraktad är den nog rätt ovanlig. Åtminstone har jag inte kännedom om någon 40-milare i Stockholmstrakten som är så många mil under 40. Eller har du varit och lagt ut villospår?

Senast ändrad:
Kul btw att man ser gott vin, ko och bea som second best jämnfört med att cykla 30(+) mil i decembermörker med andra lika stolliga stollar. ?

Btw så har happy bantartipS ötzi xl!

Bilagor

• Capture+_2017-12-08-20-27-30.png
    Capture+_2017-12-08-20-27-30.png
    210.6 KB · Besök: 71
GoranS sa:
ohellstrom sa:
Är ni framme snart?

(Om det inte blir episk misär är det ju bara en vanlig 40-milare. Cirkulera!)
Som 40-milare betraktad är den nog rätt ovanlig. Åtminstone har jag inte kännedom om någon 40-milare i Stockholmstrakten som är så många mil under 40. Eller har du varit och lagt ut villospår?

Är det bara 30 mil? Där ser man hur bra koll jag har. Typisk bonnläpp från smutsiga södern ;)

Har inte exakt koll, men jag tror den ligger på 32-33 mil. Någon av de som kört rundan har säkert bättre koll. Har bara kört Täbys 40-milare som förvisso går runt Mälaren, men gör en extrasväng ner till Järna och en upp till Uppsala.

Så kan vederbörande lära sig hur sunt det är att cykla till starten!

(Ja, jag är bara avundsjuk där jag sitter och passar alla grannskapets ungar medan massor av föräldrar är ute på julbord haha)

Donken i E-tuna. Välbehövlig paus. Natten har bjudit på vind från oklart håll (motvind? sida med?), stjärnhimmel och regn.

Vädret är helt ok, men det är ju inte vårt fel :-)

Annars bra men sammanbiten stämning i klungan. Den tuffaste sträckan hittills för mig iaf var s-tälje-Etuna. Kramp och nära bonk.

Steel is Real sa:
Vädret är helt ok, men det är ju inte vårt fel :-)

Annars bra men sammanbiten stämning i klungan. Den tuffaste sträckan hittills för mig iaf var s-tälje-Etuna. Kramp och nära bonk.

Förvisso sant att ni inte kan förväntas kontrollera vädret.

Men om vädret är för bra har man ett personligt ansvar att skapa extra misär på annat vis.

Mekaniska problem, otillräcklig klädsel, dåligt matintag eller allmänt dålig stämning i gruppen är klassiska metoder.

Fast är det där med dålig stämning så vanligt i randosammanhang? Kan inte påminna mig något sådant på de turer jag kört. Eller krävs det lite engelska bidrag för det?

De ska ju passera Stäket. Verkar som det även ska finnas ett hus i Lund som går under den beteckningen, så en felnavigering där bör göra loppet till 1000+ km.

Senast ändrad:
Stäket är en klassisk krog i Lund - en gång i tiden känt för att servera fondue. Nuförtiden tror jag att det blivit till någon mer generisk modern tråkighet.

Riktigt dålig stämning är ovanligt i randosammanhang. Men när nån jävel (vi kan kalla honom tex ’Oscar’ eller ’Martin’) fortfarande drar liiite för hårt efter 12 timmars åkande kan det knorras lite i leden ;)

Flaggorna jag ser från min balkong tyder på motvind från enköping, de kommer nog uppskatta en belpils om ett par timmar

Grym natt/dag med härligt gäng. Jag var nere för räkning vid strängnäs och planerade ta in på hotell i eskilstuna. Men efter dubbelburgare&jäger på donken eskilstuna var jag på banan igen.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp