[Kalender] Trail Party Djurmo klack

Sweet! Nu är det bara att tagga och vänta på att dagen D kommer! Det här ska bli grymt spännande! Jag har varit sugen på att cykla på Djurmo klack sedan jag flyttade upp till Leksand!

Mathias B sa:
Sweet! Nu är det bara att tagga och vänta på att dagen D kommer! Det här ska bli grymt spännande! Jag har varit sugen på att cykla på Djurmo klack sedan jag flyttade upp till Leksand!
Det är ett av mina favoritberg häromkring. Ska bli kul att få visa dig och alla andra som deltar ??

Hur ser det ut med vedtillgången vid vindskyddet? Jag kan ta med mig ved och så kanske vi kan hjälpas åt att dra upp veden till vindskyddet det första som vi gör?

weldion sa:
Hur ser det ut med vedtillgången vid vindskyddet? Jag kan ta med mig ved och så kanske vi kan hjälpas åt att dra upp veden till vindskyddet det första som vi gör?
Jag vet inte det än, tänkte åka och ta en titt på fredag. Jag kan skicka PM om det senare. Men hjälp för transport av ved vore toppen om det inte finns där, blir en bra uppvärmning upp till toppen ?

tobgren sa:
weldion sa:
Jag vet inte det än, tänkte åka och ta en titt på fredag. Jag kan skicka PM om det senare. Men hjälp för transport av ved vore toppen om det inte finns där, blir en bra uppvärmning upp till toppen ?

Vi är ju 19 st anmälda, som var och en tar 2-3 vedträn med sig upp, så har vi mer än nog för en rejäl korveld.

weldion sa:
tobgren sa:
weldion sa:

Vi är ju 19 st anmälda, som var och en tar 2-3 vedträn med sig upp, så har vi mer än nog för en rejäl korveld.
Det räcker nog mer än väl med ett vedträ var i så fall ?

Fick just reda på att roger utan happy är krasslig och står över. Fredrik168 hoppar ju också...Är det okej om någon annan tar över deras platser? Blir ju så mycket ved att släpa på annars för var och en...

onegear sa:
Fick just reda på att roger utan happy är krasslig och står över. Fredrik168 hoppar ju också...Är det okej om någon annan tar över deras platser? Blir ju så mycket ved att släpa på annars för var och en...
Haha ja hemskt mycket ved ? Dyker de upp så blir det svårt att säga nej, även om jag sagt att det är anmälningsstopp ?

Nu börjar det närma sig!!
Drar en liten påminnare om att ta med något att grilla ? Förvänta er en del pushbike till och från toppen.

Edit: Eller pushbike från toppen hoppas jag inte det blir ? Då ska det cyklas!

Senast ändrad:
Spoiler alert!
Här kommer lite bilder från idag, när jag var på plats och kollade så stigarna är redo för besök!
20181102_140630.jpg

20181102_135943.jpg

20181102_135330.jpg

20181102_134756.jpg

Fasen jag stog och kollade på Reignen idag som står på min plåtverkstad 20km hemifrån åt fel håll och tänkte... undrar om det behövs lite fjädring bak?... Näe Krampusen är ju så kul... Fasen... Kanske jag måste hämta den ändå... Årets sista riktiga utförsåkning... För många cyklar att välja på... Lyxproblem...

onegear sa:
Fasen jag stog och kollade på Reignen idag som står på min plåtverkstad 20km hemifrån åt fel håll och tänkte... undrar om det behövs lite fjädring bak?... Näe Krampusen är ju så kul... Fasen... Kanske jag måste hämta den ändå... Årets sista riktiga utförsåkning... För många cyklar att välja på... Lyxproblem...
Typiskt! Heldämpat är ganska trevligt på klacken. Men jag har har haft kul med hardtails där också, så det är ingen katastrof om du inte kan hämta den ?

Bra jobbat moder natur, ser magiskt ut. Men jag får dessvärre kasta in handduken pga strulande mage. ?
De blir fler gånger//Andreas

tobgren sa:
Spoiler alert!
Här kommer lite bilder från idag, när jag var på plats och kollade så stigarna är redo för besök!

Bilden med björkarna påminner om en bild från Aspen? Nån film där dom cyklar i riktig björkskog! Mina googleskills hjälpte föga så !!!ha en grym tur idag nu.

fredrik168 sa:
tobgren sa:
Spoiler alert!

Bilden med björkarna påminner om en bild från Aspen? Nån film där dom cyklar i riktig björkskog! Mina googleskills hjälpte föga så !!!ha en grym tur idag nu.
Haha kanske en aning ? Den lilla skrevan är så kul att cykla ner i, den känns smal när det går fort!

Jag är dålig på att plocka fram telefonen och fota, men jag bjuder på lite bilder av den fantastiska utsikten!

EB04CFFF-610F-4D37-8EEB-76BDFDA26A9B.jpeg

A267CCD8-AD96-4D09-A093-358CB7452818.jpeg

59552904-37C1-47A0-A900-4368F37D26B3.jpeg

Tack Tobias för en riktigt bra tur med otroligt fina stigar!

Senast ändrad:
Kul att ni kom allihopa! Och att ingen gjorde sig illa trots allt jag utsatt er för ?
Jag bidrar med lite bilder å

20181103_121948.jpg

Lika bra att börja med att visa det viktigaste, grillningen!
20181103_112102.jpg

Magisk skog!

20181103_113254_001.jpg

Onegear!

20181103_113257_005_01.jpg

Närbild på onegear

20181103_113634_022_01.jpg

Thargoid

20181103_132913_008_01.jpg

UrTomas visar att man visst kan köra utför med xc!

20181103_132916_016_01.jpg

Kaos!

20181103_132919_002_01.jpg

xtote droppar in

Tack för en grym dag på en grym kulle. Mycket rolig teknisk stig och all pushbiking har gjort mina axlar lite mjukare på nått konstigt sätt hahaha. Tog några bilder som inte blev nått att visa tyvärr... Tajt och brant var det på några ställen men det är ju såå kul.

Toppklass som vanligt! Jag hade som jag kanske nämnde för någon åkt ifrån alla cykelkläder i onsdags men jag är glad att jag skramlade ihop en ny outfit och inte ställde in.

Har lite video från bl.a. den där trånga branten vid stenväggen som jag tänkte klippa ihop inom kort.

Kupa sa:
Toppklass som vanligt! Jag hade som jag kanske nämnde för någon åkt ifrån alla cykelkläder i onsdags men jag är glad att jag skramlade ihop en ny outfit och inte ställde in.

Har lite video från bl.a. den där trånga branten vid stenväggen som jag tänkte klippa ihop inom kort.

Inom kort har redan varit!!!

Tillbaka
Topp