Kall elcykelmotor startar inte

janolle sa:
hm sa:
ForesterGuy sa:
Gurra sa:
Ni som reflexmässigt pissar på allt som har med elcyklar att göra är så tröttsamma.

...fast när TS har en motor på 1 kW är det i någon mån förståeligt...

Men TS har ju minst 2kw i benen, så är ju ändå en viss hänsyn att använda el istl.

Undrar vilket ELBOLAG han säljer elen till? Kan ju Iofs driva hela huset om hen trampar på 3h/dag

Vore lite fränt att kunna ladda batterierna till el-moppen med trainern inomhus.
Istl för att bara cykla dit man ska....

Teddan74 sa:
Det är en EU-modell så den är spärrad i 25 km/h. Sen är polisen upptagen i 50 år framöver med att utreda alla mord och våldtäkter. Det syns tydligt i trafiken där den "nya kulturen" verkar vara att hålla dubbel hastighet på 30, 40 och 50-vägar utan risk att åka fast.

Är det en lastcykel?

Bilagor

• Dead+of+the+trolls+let+them+die_eabdfb_4075209.jpg
    Dead+of+the+trolls+let+them+die_eabdfb_4075209.jpg
    51.1 KB · Besök: 163
janolle sa:
marr sa:
GoranS sa:
Teddan74 sa:
Jag filmade lite när ja var ute och cyklade i somras.
Om man ska ljuga är det ju bra om man ser till att lögnerna inte motsäger andra uttalanden man gjort.

Men det är så svårt att komma ihåg allt man ljuger om....

Tåget bör rimligtvis haft en hastighet av ca 7km/H om man blåser om i 25.
För att det skulle gå ihop sig med terrängen så måste filmen vara uppsnabbad. Övriga rörelser förefaller dock inte konsistenta med detta, så det håller inte ihop.

fredrikforsberg sa:
Det är ingen idé Teddan74, bakåtsträvarna kommer alltid hata elcyklar! Det går inte att argumentera med dom.

Jag har tyvärr ingen bra input på ditt problem men jag hoppas det löser sig!

Bakåtsträvare och bakåtsträvare. Happy är (väl?) ett cykelforum? Frågor och synpunkter angående cykel med hjälpmotor bör ställas i ett mopedforum om man vill ha vettiga svar.
Eller?

Jo, som sagt det var ett stort misstag. Jag chansade i min enfald på att någon vettig människa på ett stort svenskt forum hade lite kunskap om elmotorer att dela med sig av. En viss liten koppling till cykel finns ju. Det finns ju inga svenska elcykelforum. Men i efterhand var det ju lika smart som att gå in på ett bilforum och fråga vad de tycker om klungcyklister.

1) Vad jag har sett av sidor som säljer Bafang kit så har det funnits med olika antal watt att köpa. Så är det en som är spärrad till 250W och 25km/h och endast hjälper till när cyklisten trampar så borde det vara lika lagligt att ha Bafang som det är att ha Bosh eller Shimano eller vad som helst.

2) Fanns det inte även en klass som tillät elcyklar upp till 1000W men fortfarande bara assistans till 25km/h ?

Så bara för att någon har Bafang så behöver det inte vara olagligt.
Men det kan vara det (ja inte själva innehavet, men att bruka det på allmän väg).

Vet inte vad som är roligast. Den kollektiva mass-psykos som uppstår i trådar kring elcyklar, eller GuessWho:s inlägg som försöker tala Happyiter till rätta.

Chips och lol...

Tillbaka
Topp