Kallare än 10 grader ?

Kallare än 10 grader ?
Jag håller till en ganska stor del med Rippa om varför jag vid -10 gärna klär mig i baclava, googles och annat - det _är_ för att iträda en annan roll än mitt "vardagsjag". Varför? Bara för att det är kul med lite variation i livet och att det gör att pendlingen inte bara handlar om att ta mig till jobbet med all sin gråhet (pendlingen alltså, inte jobbet) utan att det känns lite mer spännande.

Kallare än 10 grader ?
Ähh, Rippa har ju inte ens hjälm när han cyklar till jobbet...
Gissar dock på att han har en fantomendräkt under kontorskostymen.

Kallare än 10 grader ?
Jag blev faktiskt kallad för spindelmannen när jag kom till jobbet idag. Fast jag kände mig mer som fantomen. I morogn ska jag ha randiga kalsonger utanpå tajtsen så de fattar.

Kallare än 10 grader ?
bjorre skrev:
-------------------------------------------------------
> Ähh, Rippa har ju inte ens hjälm när han cyklar
> till jobbet...
> Gissar dock på att han har en fantomendräkt
> under kontorskostymen.

Mr. Walker

Kallare än 10 grader ?
bjorre skrev:
> till jobbet...
> under kontorskostymen.

Jag gissar på en Nazi-Froschmann-dräkt. Hur skulle han annars ha känt till den speciella fetischen?

Kallare än 10 grader ?
bjorre skrev:
> till jobbet...
> under kontorskostymen.

Häromdagen satt jag av hela kontorsdagen med Crafts knävärmare under kostymbrallorna. Det kändes både varmt o lite kinky på något vis.

Kallare än 10 grader ?
gog7.jpg ht=360

porkins.jpg ht=262

Det var allt jag ville ha sagt.

Kallare än 10 grader ?
Buff eller balaklava på huvudet och buff runt halsen. Därutöver cykelvinterjacka samt vintertajts. Fungerar för mig men vet inte riktigt om jag har ett behov att likna en fantom eller ufo - själv tycker jag helt enkelt bara det är praktiska kläder. Kör i och för sig bara 20km om dagen så då kanske jag borde ha jeans och boxerkallingar?

Man har väl de kläder man tycker om - eller?

Bilagor

• DSC00007 - Copy.JPG
    DSC00007 - Copy.JPG
    68.1 KB · Besök: 20
Kallare än 10 grader ?
Hundpassning i fjorton dagar, och tolkning på cykel i fyratimmars pass. Vi har 17 till 24 minusgrader nu en period. Långkallingarna har äntligen kommit på under jeansen, och en tjockare halsduk som stänger till insläppet uppe i täckjackan. Tummskinnhandskar på händerna och yllesockar i kängorna.
Förr hade jag slalomglasögon och byfånemössa i bisam, när det blåste elakt med spik, var -25 och kallare. Nu lämnar jag istället de vanliga kylande glasögonen hemma, och en tvättbar luva får duga så länge jag själv skall flåsa på lite.

Enda folk tittar på, är barnkärran efter cykeln, och isen i skägget och i hundarnas päls! :) (Två-tre stycken funkar fint!)
På onsdag kommer nästa hund till rehabilitering.. Fem veckor inbokade!!

Kallare än 10 grader ?
Klent folk i söder, här uppe i övik pendlar jag naken -20 till jobbet. Enbart nedför. Det ska vara kännas naturligt när man cyklar. Man måste känna vinden piska mot lill-snorre så man lätt kan bedöma hastigheten.

Kallare än 10 grader ?
Rippa skrev:
> Vid sommarcykling är det Fantomen, Stålmannen
> och Läderlappen som står som modell i sina
> färmatchade spandexkostymer...

> Här är dock den enkla sanningen: Du är ingen
> hemlig kommandosoldat på uppdrag bakom fiendens
> linjer. Du är en vanlig kontorsgubbe som skall
> transportera dig till din arbetsplats.

Clark Kent var ju värsta kontorsråttan.

Kallare än 10 grader ?
Brakastruten skrev:
> yooz1e: Lyllos dig, som har en liten! Inte kul,
> när man stående frusit fast i ramen!

Storleken har ingen betydelse

Kallare än 10 grader ?
Aha! Så lill-snorre är den till höger, Kalle?
Klart att det gör mer koncentrerat ont i en fastfrusen liten, men frigången blir större fram till dess att det ändå händer..

Tillbaka
Topp