Kallebäcksdirten

vicrosoft

Ny medlem
Kallebäcksdirten
Någon som vet var kallebäcksdirten ligger och kan pricka in den på kartan? Var där och letade efter den men hittade den inte :(
namnlÃs2.JPG ht=400

Senast redigerad av en moderator:
Kallebäcksdirten
följ mejerigatan längst upp dit där bussarna stannar
gå in till vänster i skogen (motsatt sida mot tunneln..)
trilla inte på hoppen (det är precis i skogsdungen)

Kallebäcksdirten
Har inte varit där på ett tag, men Eric W var där förra veckan och nämnde nåt om att det var inte mycket kvar av hoppen. Har någon/några jämnat dirten med marken?

Dirten ligger/låg precis mitt på kartan du postade, i det gröna området.

/Leo

Kallebäcksdirten
jodå, var massa gride-folk där i somras, sen kan jag tänka mig att vädret som vart på siståne inte direkt har hjälpt, de e ju trots allt sand och jord vi pratar om nu...

Kallebäcksdirten
Ta med spaden om du ska dit, kan behövas lite fix innan hoppen funkar då. :-)

Här ett par bilder från dirten maj 2005, som det såg ut då:

IMG_0093s.jpg ht=480

Mikae1 i luften

IMG_1596s.jpg ht=480

Jag i luften

/Leo

Kallebäcksdirten
Leo i en dirt, det trodde jag aldrig jag skulle få se, snyggt :-)

Den ser ut att ändra skepnad för varje år, sådär såg den minsann inte ut iår, med så fina hopp.

Mvh

-M-

Kallebäcksdirten
Ojoj, det var tider det. Då var ju dörten fin.
Nu är det inte mycket kvar av de tre kickarna i första "ledet", en är helt bortgrävd och de andra två är så små att man precis kommer över. Resten av hoppen är väl inte någon höjdare häller just nu, men funkar att köra. Synd att bänken är förstörd. :( Det var de bästa med hela dirten ju!

Brukar inte hänga i dirten egentligen, men var där för en vecka sen som Leo skrev.
Ingen vacker syn längre. Spade finns, men det är hårt i marken. Byggde på de två första innan jag kunde köra, men det är nog inte mycket kvar av det efter regnet

Tillbaka
Topp