Kan en gotlänning cykla på båt?

Min gamle granne "Öland" jobbade på TT Nanny L.O.A 364m . dom hade en minicykel att ta sej från bryggan till stäven. Jag vet inte om "Gotland jobbade på den oxå, men....

Kalle med K sa:
Min gamle granne "Öland" jobbade på TT Nanny L.O.A 364m . dom hade en minicykel att ta sej från bryggan till stäven. Jag vet inte om "Gotland jobbade på den oxå, men....
Ah, Nanny. Och då är det ju ändå inte längden som är särskilt utmärkande, utan bredden (79 meter!). Men är det tillräckligt stort för en gotlänning?

Tror att litlestereo brukade ha en trainer på däck när han körde bogserbåt för att göra av med överskottsenergi.
Hur mycket Gotlänning måste man vara?

Jobbade på lite fartyg i Östersjön för en sådär 15 år sedan. Var påväg norrut i Finska viken en fin vårsolnedgång när jag gick fram till fören under en frivakt för att titta lite, och hittade lite otippat en fullt lycraklädd cyklist sittandes vevande på en racer monterad på trainer. Trevligare utsikt än ett kryss på väggen. Oklart dock om det var en gotlänning, glömde fråga. Kan noteras också att det var mycket underligt eftersom det var innan min cykelkarriär började och jag aldrig tidigare sett någon sitta och veva på trainer.

Tillbaka
Topp