Kan inte komprimera gaffel helt

petovich

Medlem
Hej,
Har en Fox 32 F120 Evolution RL O/B dämpare och den fungerar inte riktigt som jag vill, har en likadan cykel med samma dämpare och den känns betydligt bättre.
Lämnade in dämparen på service på Bikeplace för ungefär ett år sedan, tänkte att jag skulle försöka mig på att serva själv denna gång. Men har ett problem, när jag har tryckt ut all luft ur dämparen komprimeras dämparen inte helt, kan inte komprimera gaffeln mer än vad som ses på o-ringen på bilden. Detta känns inte normalt? Dessutom, när jag hade dämparen ihoptryckt och försökte släppa ut mer luft kom olja ut ur luftpåfyllnings hålet. Detta känns inte heller så bra. Har ni några Idéer på hur jag skall fixa detta?

Mvh Petter

Bilagor

• IMG-20161101-WA0016.jpg
    IMG-20161101-WA0016.jpg
    307 KB · Besök: 19
Skruva ur ventilen och vänd den upp och ner. Dom där gafflarna är kända för att suga upp oljan från underbenet till luftfjädern.

Mycket riktig, kom ut väldigt mycket olja. Antar att det inte finns någon olja kvar på rätt ställe. Får försöka mig på en service! Tack för snabbt svar!

Det är nog lite torrt där nere:) Om du inte vill leva med proceduren att flytta runt oljan så har jag för mig att det finns någon uppdaterad tätning att köpa. Hör med bikeplace!

Tillbaka
Topp