Kan vi reda ut det här med fin & fulram

Hade inte haft något emot dem själv men jag har fyllt min cykeldelskvot för ett bra tag framöver så jag tänkte på denna tråden direkt när jag såg dem :)

Senast redigerad av en moderator:
va fan detta kräver någre dagars betänke tid, det kan va den viktigaste rösten jag någonsin lägger.

om scott bianchi eller carrera hade varit kvar kunde nog en av dom fått min röst.

tycker nog en 105 grupp passar pearl bättre så den går bort
cube ?? ny utmanare går bort
giant är säkert bra men alldrig gillat utsendet fast denna är ganska ok men går bort
tarmac och canyon hmmmm
innan denna tråd hade jag sakt tarmac 99gr av 100 före canyon
men 2010 tycker jag nog en ram ska väga under kilot
dessutom världsmästare så canyon duger nog åt bang.

min röst hammnar på canyon

Man börjar ju känna pressen att komma till skott, samtidigt är det inget man vill stressa fram...

OK, here goes:

Pearl: Om bara Bianchin försvunnit tidigare hade jag gått över till att försöka bli av med denna, alltså icke aktuell.

Giant: Detta är ju sannolikt en mycket bra ram, men kompaktutseendet är inte nåt vidare, och det är nåt med sadelstagen som sticker i ögonen. Giant bort.

Cube: Snygg grafik för att vara tysk, men lite för plottrig ändå, och den kommer nog att kännas daterad ganska snart. Dessutom kommer nog känslan av fultysk att vara svår att trampa bort, hur kompetent ramen än är. Således inte Cube heller.

Specialized: Jag är ju en Spesh-fan egentligen, och det är säkert en mycket bra ram, men puckelryggen och komfortracerstuket tolkar jag som att, förutom att det faktiskt är ganska fult, rimmar illa med Bangs önskemål. Tyvärr inte Spesh.

Men vänta nu, detta innebär ju att det bara är Canyon kvar... !?!? Hmmm, skall tysken ta hem det? Det är ju en dokumenterat kompetent ram, är fältets snyggaste rent geometriskt, den är lätt och go, men logon... För bövelen, logon! Tysk fulgrafik när den är som sämst!

Nåja, det är bara att konstatera, i denna konkurrens, med vad jag förstått av Bangs preferenser, och givet att Bang väljer det mest nedtonade grafiska alternativ som finns tillgängligt (kan man få den utan logo tro?), så blir det Canyon som får min röst till sist. Hepp!

Hoppas du blir nöjd med utfallet Bang!

:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::

RÖSTNINGEN ÄR NU ÖPPEN!
Skriv också gärna en fin motivering till ditt val.

file=112837

Experter med rösträtt i finalen:

[ x ] Supreeme
[ x ] Tobias C
[ x ] Miss lycka

WILDCARDS:

[ 3 ] Fredrik Larsson
[ 2 ] Rooth
[ 4 ] InlineOla

Experter som har röstat:
--------------------------
Specialized Tarmac
[ 1 ] McOla
[ 1 ] Ronin
[ 1 ] Bigmollo
[ 1 ] Rising
[ 1 ] Patrick E
[ 1 ] Agassi
[ 1 ] Castrello
[ 1 ] JT
-------------------
Giant TCR Advance
[ 2 ] Cujo
[ 2 ] Evo
[ 2 ] Jensen
[ 2 ] Skier
[ 2 ] Ted_B
[ 2 ] Mattel
[ 2 ] Johan
-------------------
Pearl Grace
[ 3 ] Jlarsson
[ 3 ] Slors
[ 3 ] Mzi
[ 3 ] Zodah
-------------------
Canyon Ultimate
[ 4 ] Appel
[ 4 ] Båtbensbudet
[ 4 ] Andematt
[ 4 ] Bollen
[ 4 ] TobiasC
[ 4 ] Schture
[ 4 ] Poppe
[ 4 ] Hm
[ 4 ] Kking
[ 4 ] Oskar
[ 4 ] Anders G
[ 4 ] Rback
[ 4 ] Marran

LISTAN:

Canyon Ultimate 14
Giant TCR Advance 8
Speacialized Tarmac 8
Pearl Grace 5
Cube Agree

:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::FINAL:::

Då var det avgjort då!

En Canyon skall beställas.
Canyon leder med 5 röster mot Tarmac & TCR. Eftersom det bara finns fyra Expertröster kvar kan ingen gå om Canyon då det behövs 6 röster för att det ska bli något annat än Canyon.

Ni som inte har röstat får självklart rösta fram till onsdag klockan 12 så kan det bli kul att se vad utfallet blir.

En Canyon Ultimate ska jag ha nästa år alltså! Ramen blir då levererad lagom till sportlovet 2010.

Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> En Canyon Ultimate ska jag ha nästa år alltså!
> Ramen blir då levererad lagom till sportlovet 2011.

Så sant som det är sagt. Grattis!

Fasen, nu var jag sent ute...

Men det spelar ingen roll: jag skulle lagt min röst på Canyon i vilket fall som helst. Vorsprung durch Technik, liksom.

Jag tror att om man har lite is i magen kommer Canyon att släppa 2009:orna av SLX-ramen i Outleten.
Jag köpte min SLX-ram till rabatterat pris i deras "Sparbössa" för någon månad sedan. Har inte sett att de släppt några av de ramarna vidare till Outleten ännu, men skulle tro att de dyker upp där rätt snart.

Att köpa en Canyon är som att köra omkring i en Skoda Octavia RS. Den ser rätt ospännande ut och ingen tror att det något speciellt. Men har man väl provat så vet man bättre, den är grym att köra.

En bild på min SLX med den lite mer dämpade mattlackade cleana designen:
20091113037.jpg ht=544

Ramset blir det då jag nästan köpt allt till cykeln redan.

Det kommer sitta Super Record på, Easton EC90 Vevparti, Easton EC90 hjul, 205g CNC bromsar, SLR Kit Carbono sadel å Conti Competion däck. Det är egentligen bara vevparti, sadel och däck som e kvar å så ramen förstås. Men den får jag i vår nästa år :(

Hmmm... Jag håller på och knåpar ihop växlarna. Är inte riktigt klar ännu... Vill ha dom fungerande 100 procent innan jag knipsar av vajrarna och gör dom korta och svåra att meka med.

Bang skrev:
> Vad ska vi hitta på nu då???

Ska du inte ha en MTB? CX? Liggcykel?

Hardtail, DH, Trial & All mountain. Vi har att göra tror jag :)

Åker om 4 veckor till varmare bredgrader och kommer väl tillbaka lagom till min Canyon.

Dr Gugge skrev:
> Litet tips på rejält prissänkta hjul till
> ramen:
> http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000009&pr
> oduct=A004567&sidDEMOSHOP=jc71u0coltoi5ohbjg1aa2ql
> f7
>
> //Kristoffer

/#%#" jag som precis beställt dem för 999€ från Bike-Discount.. Får se om det går att förhandla ner priset i efterhand.

/Kristoffer

Bang skrev:
> Easton är lättare :)

Bora U 2 = 1305g
Bora One = 1350g

Easton EC90 = 1370g?

Vad ska du ha för färg på ramen?

/PG.

Ja det finns inte så mycket att välja på. Vit eller svart. Det beror lite på när Canyon kan leverera ramen. Men jag kanske ändrar mig. Det lutar åt Team lackeringen.

Bang skrev:
> Ja det finns inte så mycket att välja på. Vit
> eller svart. Det beror lite på när Canyon kan
> leverera ramen. Men jag kanske ändrar mig. Det
> lutar åt Team lackeringen.

Det är rätt tycker jag. Då får du loggan med hela namnet "canyon.com". Lite mer in your face. Bra. Så kan du spurta förbi alla fina Carreror och så får de extra kränkning när de tvingas läsa hela namnet.

Kristoffer skrev:
> Easton säger 1335 gram för hjulen.

Vilket är hela 30g mer än Bora U2....och 57g mer 404....
Kommer att gå tungt uppför för BANG....

Ang. färg så väger vit ram mer än svart (BANG verkar vara lite viktkänslig...).

/PG.

GöranH skrev:
> Bang skrev: Vad ska vi hitta på nu då???
> --------------------------------------------------
> -----
>
> Ny omrösning om färgen!

BRA IDÈ!

Tänk ut ngt krångligt nu, Bang.

Aha, du skall ha SLX-ramen. Ja, då blir ju valet ännu enklare: Svart! Låt mig citera ur AJ:s och PJ:s artikel:

På den enbart klarlackerande SLX-ramen syns kolfibern väldigt tydligt. Den som söker ett utseende av symetriskt tillrättalagd kolfibermatta får leta hos någon annan. På SLX syns skarvar och kanter tydligt.

Det är coolt.

Tillbaka
Topp