Man börjar ju känna pressen att komma till skott, samtidigt är det inget man vill stressa fram...
OK, here goes:
Pearl: Om bara Bianchin försvunnit tidigare hade jag gått över till att försöka bli av med denna, alltså icke aktuell.
Giant: Detta är ju sannolikt en mycket bra ram, men kompaktutseendet är inte nåt vidare, och det är nåt med sadelstagen som sticker i ögonen. Giant bort.
Cube: Snygg grafik för att vara tysk, men lite för plottrig ändå, och den kommer nog att kännas daterad ganska snart. Dessutom kommer nog känslan av fultysk att vara svår att trampa bort, hur kompetent ramen än är. Således inte Cube heller.
Specialized: Jag är ju en Spesh-fan egentligen, och det är säkert en mycket bra ram, men puckelryggen och komfortracerstuket tolkar jag som att, förutom att det faktiskt är ganska fult, rimmar illa med Bangs önskemål. Tyvärr inte Spesh.
Men vänta nu, detta innebär ju att det bara är Canyon kvar... !?!? Hmmm, skall tysken ta hem det? Det är ju en dokumenterat kompetent ram, är fältets snyggaste rent geometriskt, den är lätt och go, men logon... För bövelen, logon! Tysk fulgrafik när den är som sämst!
Nåja, det är bara att konstatera, i denna konkurrens, med vad jag förstått av Bangs preferenser, och givet att Bang väljer det mest nedtonade grafiska alternativ som finns tillgängligt (kan man få den utan logo tro?), så blir det Canyon som får min röst till sist. Hepp!
Hoppas du blir nöjd med utfallet Bang!