Känner mig vilsen... (XT baknav i kris)

victoringemar

Aktiv medlem
Hej goda vänner!

Har nu fått isär mitt XT baknav som knastrat och hackat lite det senaste. Blev dock lite förbryllad då det på drivsidan var alldeles rostbrunt och skitigt med stor glipa mellan kulorna. Trodde först att en kula på något vis ramlat ur eller malts sönder. Räknade till 13 kulor. Kollar andra sidan(som ser väldigt fin ut) där det också är 13 kulor. Där sitter de dock fast i "kransen som håller fast kulorna i ett lager"-grejen, men någon sådan fanns inte på drivsidan...
Så vad är det som saknas egentligen? En kula för lite eller en "kransen som håller fast kulorna i ett lager"-grejen som är borta.

Bilderna är på hur drivsidan ser ut efter jag tog ur kulorna, icke drivsidan som ser fin ut och exakt vilket nav det är.

Vad säger ni? Hur ska det se ut egentligen? Är det något som saknas? Finns det hos min LBS? Ska jag kasta skiten och börja med golf? Hjälp en stackars nybörjare...

Bilagor

• DSC_0355.JPG
    DSC_0355.JPG
    162.1 KB · Besök: 24
  • DSC_0353.JPG
    DSC_0353.JPG
    172.9 KB · Besök: 31
  • DSC_0359.JPG
    DSC_0359.JPG
    164.6 KB · Besök: 25
Modellen är ärkeskit, ungefär..

Temporär lösning är en ny body och en 15mm insex, långsiktig, byt nav.

Så du menar att jag klarar mig från att börja med golf...?

Okej, men då börjar jag med det. Utav sprängskissen att döma verkar det bara legat lösa kulor. Får göra en temporärlösning och sen uppgradera. Tack för snabbt svar @marr!

victoringemar sa:
Så du menar att jag klarar mig från att börja med golf...?

Okej, men då börjar jag med det. Utav sprängskissen att döma verkar det bara legat lösa kulor. Får göra en temporärlösning och sen uppgradera. Tack för snabbt svar @marr!

Självklart slipper du golf!

Däremot måste du nog köpa ny cykel :-)

Tillbaka
Topp