Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, man funderar ju på om det går svänga tvärt utan att det bromsar och växlar :-)Henrik_E sa:Lite väl korta vajrar?
emmer sa:Och kör du med rörkap så ta pyttesmå skär i början för annars vill dom "gänga".
Jensen sa:Har jag missat något eller står det nånstans att röret är i Alu?
NickPick sa:Ingen rörkap till kolfiber.
Om så nu är fallet.
Jensen sa:Har jag missat något eller står det nånstans att röret är i Alu?
Rattnalle sa:5 mm spacer ovanför stammen är väl kytym oavsett material på styrröret.
Jo, men det är mest för kolfiber det behövs hållf.mässigt (har det mig sagts och so far so good).Rattnalle sa:5 mm spacer ovanför stammen är väl kytym oavsett material på styrröret.
Jag tänker att det beror lite på hur stammen ser ut också. Vissa styrstammar har mycket anliggningsyta upptill och nedtill men begränsad i mitten för att klämman är öppen på sidorna och baktill där. Med en spacer och röret kapat i överkant stam vet man att anliggningsytan är så god den kan vara. Det tycker jag känns mentalt bra när cykeln ska utsättas för hård misshandel :)emmer sa:Jo, men det är mest för kolfiber det behövs hållf.mässigt (har det mig sagts och so far so good).Rattnalle sa:5 mm spacer ovanför stammen är väl kytym oavsett material på styrröret.
Men bättre ser det ut oavsett :-)
Deda Zero1 som på bilden är öppen bakåt men annars cylindrisk invändigt :-)Rattnalle sa:Vissa styrstammar har mycket anliggningsyta upptill och nedtill men begränsad i mitten för att klämman är öppen på sidorna och baktill där.
Kasper1 sa:Slam that Stem..
Fast det är ju verkligen inte ok ;-)Makten sa:Kasper1 sa:Slam that Stem..
Om inte annat hade man kunnat vända på stammen, sätta den lägre och därmed kapa gaffelröret ännu lite mer, med samma styrposition.
Sixten Fors sa:Låna en liten vinkelslip av närmsta handyman, tejpa varvet runt, kapa med en tunn kaptrissa, byt till en sliptrissa (120-180 papper) och grada av/putsa till. Då ramen är i alu lär inte gaffelröret vara av kol, kan man tänka.
NickPick sa:Ingen rörkap till kolfiber.
Om så nu är fallet.