Kartor till Navic 400

LookKG171

Medlem
Kartor till Navic 400
Köpte en Navic 400 cykeldator snorbilligt på nätet. Men gratiskartan över Sverige gick inte att ladda ner från Ciclosports kartserver (inga kartor alls gick att tanka hem). Supporten verkarede vara en AI-robot-utan svar. Finns det kanske någon figur här på forumet som kan dela med sig Sverigekartan?

Kartor till Navic 400
Jag har varit i kontakt med dem men får väl köra ett varv till och tjata lite. Personen (AI-n?) som jag språkade med tidigare verkade inte fatta att kartorna saknades. I Ciclosports pc-program kan man se vilka kartor som finns tillgängliga för nedladdning - det är bara när man faktiskt ska hämta dem som det skiter sig totalt. Ingen karta hittas.
Tack för att du brydde dig!

Kartor till Navic 400
Köpte en Navic 400 cykeldator snorbilligt på nätet. Men gratiskartan över Sverige gick inte att ladda ner från Ciclosports kartserver (inga kartor alls gick att tanka hem). Supporten verkarede vara en AI-robot-utan svar. Finns det kanske någon figur här på forumet som kan dela med sig Sverigekartan?
Vad innebär "snorbilligt" i kronor? Kanske en perfekt present till en kompis.

Kartor till Navic 400
Vad innebär "snorbilligt" i kronor? Kanske en perfekt present till en kompis.
Ebay, runt 400 spänn på weeklydeals. En tysk firma som sålde både refurbished och nytt. Pris i handeln annars varierar mellan 17-1800 upp till en bit över 2 papp. Men utan svenska kartor blir den meningslös. Jag köpte faktiskt två, den första var beg och kunde inte koppla upp sig mot Ciclos program, filer saknades. Nummer två var ny och då kunde jag klona allt innehåll. Så nu har jag två - utan kartor...
Skulle köpt Garmin....

Kartor till Navic 400
Ebay, runt 400 spänn på weeklydeals. En tysk firma som sålde både refurbished och nytt. Pris i handeln annars varierar mellan 17-1800 upp till en bit över 2 papp. Men utan svenska kartor blir den meningslös. Jag köpte faktiskt två, den första var beg och kunde inte koppla upp sig mot Ciclos program, filer saknades. Nummer två var ny och då kunde jag klona allt innehåll. Så nu har jag två - utan kartor...
Skulle köpt Garmin....
Det var verkligen rekordbilligt! Vi får verkligen hoppas att du får igång dem. Skulle vara guld för många som är nyfikna på att testa att vidga vyerna på grusvägar och annat.

Tillbaka
Topp