Kartställ

jone

Ny medlem
Kartställ
Kör mycket efter 1:50000 kartor och börjar bli lite trött att ha kartan i ryggfickan. Så nu undrar jag om det är ngn som har ett bra tips på ett litet smidigt kartställ som man kan fästa på styret? Behöver inte vara speciellt stort, A5 eller A6 blir nog bra. Det bör ju vara ngt som inte är alltför farligt att ha på styret vid en vurpa.

Kartställ
Eller så slaktar du en sån pärm som har en plastficka på framsidan, och drar fast den i styret med tre kattstrypare: en om styrstammen och två om styret.

Vi kör på sånna när vi tävlar i multisport och de är ok. Problemet är att kartan måste tas ur för att passas. Men de är gratis, för jag brukar stjäla materialet på jobbet...

Riktigt enkelt är det också.

Erik

Kartställ
Jag har gjort ett eget väldigt enkelt kartställ. Det består av ena sidan på en plastpräm som jag klippte till lagom storlek (styv någon mm tjock plast). Tejpade sedan på en del av en tun genomskinlig plastficka som överdel för att hålla fast kartan. Allt fästes sedan med tre buntband. Jag har lite större buntband som man kan öppna så att man lätt kan ta bort kartstället.

Jättelätt att göra och materialet kostar väl 20:-. Konstruktionen är väldigt lätt och sitter hur bra som helst! Det blir inte lika bra som om man köper en karthållare eftersom du inte kan snurra på min modell och därför inte passa kartan. Detta är den enda nackdelen som jag kan komma på just nu.

Vore kul att se bilder på andras konstruktioner så post gärna lite bilder!

/Christer

Tillbaka
Topp