Kassett från 9-delat till 11-delat

Principia

Aktiv medlem
Hej,
klickade hem en sån här till pendling igår.

Har ett par 11-delade Sram-reglage och en Apexbakväxel som jag tänkte byta till. Växeln klarar 11-42. knapphändig information om hjulen men visst borde väl en 11-delad 11-42 passa även om det idag är 9-delat på? Ska jag i så fall köpa en mtb-kassett och kanske köra en space innanför eller hur blir det. Tipps på billig kassett som borde funka?

Hej,
klickade hem en sån här till pendling igår.

Har ett par 11-delade Sram-reglage och en Apexbakväxel som jag tänkte byta till. Växeln klarar 11-42. knapphändig information om hjulen men visst borde väl en 11-delad 11-42 passa även om det idag är 9-delat på? Ska jag i så fall köpa en mtb-kassett och kanske köra en space innanför eller hur blir det. Tipps på billig kassett som borde funka?
9 delat ska funka med 11 delad mtb. Utan spacers.
Det ska även finnas lvg 11s 11-34 för mtb body.
Med reservation för att jag inte har någon lvg

När du ändå håller på med reglagen osv så är ett tips att byta bromsvajrar och hölje till kompressionsfria. Som natt och dag tycker jag med mekaniska skivbromsar.

När du ändå håller på med reglagen osv så är ett tips att byta bromsvajrar och hölje till kompressionsfria. Som natt och dag tycker jag med mekaniska skivbromsar.
Bra tips, har ett set med oanvända reglage och Avid bb7 från en Cannondale där det redan sitter vajrar+ hölje som verkar vara kompressionsfria som jag tänkte använda. Provklämde med en skiva i oket och kändes stumt,
klickade hem en Sunrace 11-40 precis.

Tillbaka
Topp