Kassetter och trainer

Kassetter och trainer
Helt nybörjare på detta, försökt både googla och leta här i forum. Ska få hem en cannondale topstone 2 med vad det står 2×10 shimano grx 400 11-34 kassett och 46/30 klingor. Detta säger mig absolut nada..
Sen tänkte jag köpa en trainer, står mellan elite suito och wahoo kickr core. Nu då till kassett, jag måste om jag förstår det rätt köpa en kassett till trainern, men vad? Är det 10 eller 11 man går på? Är det något annat som behövs? Känner mig helt lost i detta ämne.

Kassetter och trainer
Om cykeln/ drivlinan är ny köp lämpligen ny kassett till trainern.
Om drivlinan är begagnad men ok, flytta hjulets kassett till trainern och köp en ny till cykeln tillsammans med ny kedja?

Kassetter och trainer
Helt nybörjare på detta, försökt både googla och leta här i forum. Ska få hem en cannondale topstone 2 med vad det står 2×10 shimano grx 400 11-34 kassett och 46/30 klingor. Detta säger mig absolut nada..
Sen tänkte jag köpa en trainer, står mellan elite suito och wahoo kickr core. Nu då till kassett, jag måste om jag förstår det rätt köpa en kassett till trainern, men vad? Är det 10 eller 11 man går på? Är det något annat som behövs? Känner mig helt lost i detta ämne.
Jag tror att om du beställer din Wahoo kickr core direkt från Zwift här så får du dels kassetten på köpet och 1 år Zwift, förutsatt att det är Zwift du är sugen på att köra. Men du får ju jämföra med vad det kostar att köpa bara själva trainern någon annstans + kassett + eventuellt Zwift

Kassetter och trainer
Lustigt. Exakt samma som Zwift hub. Extremt märkligt om nu inte iden är att lägga ner hubben (också).

Core har i alla fall fått autokalibrering och kommer att få virtuell växling. Det senare från hubben och det första från V5/6. Missade kopplingen till Z när jag såg det.
Så snart kommer garanterat hub-cog till core.

Tror inte hubben har auto-kalib? Däremot saknar core wifi och båda saknar kabel. Hubben kan koppla HR till sina egna grejor och skicka vidare till datorn.

Lustigt om Z lägger ner hubben och W lägger ner RGT. Det borde någon kunna hamna i finkan för enligt de compliance utbildningar jag tvingas gå igenom.

Tillbaka
Topp