Kasst knä

Redbull

Medlem
Kasst knä
Har börjat få ont i mitt knä när jag cyklar, kan knappt cykla till jobbet längre utan det gör ont. Har inte kunnat cykla mer än max 1h pass efter nyår. Smärtan är på högra knät mitt på knäskålen lite till höger. Det känns om det är lite svullet i knät också, men ingen svullnad som man kan se iallafall.

Vart ska man vända sig? Är det inställningarna på cykeln det är fel på? Cyklar jag när det för kallt? Ska jag sluta cykla helt? Måste jag köpa nytt knä på Gekås?

Bor i Gbg, hoppas någon kan hänvisa till nån som kan något om cykelskador.

Kasst knä
Mitt ena knä är fortfarande svulet efter en skada febr 2010. Det känns väldigt tydligt när jag sitter på knä, jag kan helt enkelt inte trycka ihop det benet så mycket. du kanske kan prova samma metod som jag för att se om det är svullet.

Kanske kan det bli bättre med knävärmare, ge det ett försök. Men jag skulle nog ändå gå till en sjukgymnast o se vad en sån person säger. jag har varit ett par gånger på sportrehab o tycker att de verkar bra.

Se till att göra nåt åt det, så här kan du inte ha det!

Kasst knä
Om du har möjlighet så prova ett spinningpass så vet du om det är kylan det beror på. Mina knän är sjukt känsliga för kyla och jag är tvungen att slänga på benvärmare om det regnar på sommaren för annars får jag ont i knäna.

Sedan är såklart sittställningen viktig, kolla att inget har ändrats mot förut. Det finns ju en anledning att vissa sitter med tumstock när de ställer in cykeln.

/Freddo

Kasst knä
Skulle gå till läkaren med detta som påpekats tidigare, sjukgymnasten skulle jag inte gå till förens läkaren uteslutat menisk och ligamentskador. Vad var det som hände när du ådrog dig skadan?

Kasst knä
Tack för alla tipsen.

Har nu provat att köra lite spinning, tyckte det kändes lite bättre, dock lite lite känning ändå.

Jag kör alltid med knävärmare, craft´s knävärmare. Kanske måste skaffa mig ännu varmare?

Min magkänsla är också att min sittställning på cykeln inte är helt optimal.
Har pratat med Klas Johanson och har bokat en tid för bikefitting med honom när han kommer hem från Australien.

Hoppas att det ska lösa sig.

Kasst knä
Jag fick knärproblem liknande det du beskriver förra våren efter lite för långa ystra vårrundor. Blev bra efter naprapatbesök och mer noggrann stretching efter varje runda.

Tillbaka
Topp