Kedjeskydd?

HelenaS

Ny medlem
Kedjeskydd?
Hej,
Jag har en Scott Contessa Scale 10 som jag har kört väldigt mycket med sedan jag köpte den i mars, i alla väder, med alla sorts kläder. Häromdagen när jag var ute och cyklade hade jag på mig ett par tunnare överdragsbyxor, inte särskilt fladdriga, men lyckades ändå fastna med dem så att jag rev sönder dem rejält. Hur gör ni andra, inte cyklar ni med kedjeskydd?
Jag ska cykla Cykelvasan till helgen och funderar på om jag ska skaffa mig ett par byxremmar om det skulle vara så att jag känner att jag behöver dra på mig regnbyxor.

Tips någon?

Kedjeskydd?
Om jag cyklar med långbyxor som inte är tights så nyper jag fast byxbenet med en sån där snap-on reflex. Enkelt och funkis. Finns det minsta byxfladder så kommer de leta sig in mot klingorna och kedjan, förr eller senare.

Kedjeskydd?
Enda gången det fladdrar är när jag har jeans. Byxbenet innanför strumpan löser det problemet.

Långa tights är annars bra. Fladdrar inte.

Kedjeskydd?
På cykeln har man inte byxor som fladdrar. :) till jobbet har jag några metallringar som man sätter runt benet, inköptes hos lokala cykelhandlarn. Då slipper man både höga strumpor och gummisnoddar

Tillbaka
Topp