Kessiakoff 4:a på kungaetappen..

clnr

Aktiv medlem
.. i Tour de Langkwai. 44 sek efter segraren. Stabil början på landsvägskarriären!

profile-stage5.jpg

5km-stage5.jpg

Håller faktistk med mollo här. COOL!

Jag trodde inte han skulle ha något där att göra.

Får se efter några fler lopp.

MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Miss Lycka skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Han har väl öronsnäcka?
>
> Krävs lite kunskap att även läsa klungan. Men
> visst snäckan hjälper till.

Se hur det gick för Rasmussen när han inte lyssnade på stallchefen.

Miss Lycka skrev:
> MTBiker skrev:
> -----
> > Miss Lycka skrev:
> >
>
> > -----
> > > Han har väl öronsnäcka?
> >
> > Krävs lite kunskap att även läsa klungan.
> Men
> > visst snäckan hjälper till.
>
> Se hur det gick för Rasmussen när han inte
> lyssnade på stallchefen.

Visserligen rätt.

xc-mankan skrev:
> Synd bara att han rakade och klippte sig:-)

ja jäklar, han var ju riktigt snygg med skägg och rufsigt hår, nu ser han ju ut som värsta teknologen =)

Stulet från cylingnews.com

"Further down the climb Tschopp and Kessiakoff clawed their way up in tandem. The Swede broke clear in the last few kilometres. In his first race since switching from mountain biking, it was an impressive performance."

xc-mankan skrev:
> Synd bara att han rakade och klippte sig:-)
>
>

Nu ser han ut som en riktig liten bloddopad gestapo cyklist...

Nähh +1 på långt hår, skägg och dubbadäck!

fredrikw skrev:
> xc-mankan skrev:
> -----
> > Synd bara att han rakade och klippte sig:-)
>
> ja jäklar, han var ju riktigt snygg med skägg
> och rufsigt hår, nu ser han ju ut som värsta
> teknologen =)

Precis min tanke.

Men han måste ju för respekt av sporten. Då får man leva med att man ser ut som man går Data.

Han rakade väl sig långt innan han startade landsvägskarriären. Innan OS var han renrakad. Och viktigast av allt: Var benen rakade när skäggbilden togs?

fast o andra sidan, om teknikerna/ fysikerna är vältrimmade förväxta 15åringar så är det frågan om det nästan inte är bättre än mitt områdes mode statement, som den tv3 och självutnämnde talesmannen för vetenskapen poträtterar nedanför.

leffe.jpg ht=560

Ölmage, nån form av jaktassociar, skäggstubb och ruffsigt hår ligger tydligen varmt om hjärtat i detta gebit.

Frågan är vilket som är bäst...

Skogling skrev:
> Från hellasapa till lvg-svetto. :)

jag tror till och med att teamet heter Fuji-Svetto eller nåt sånt?

Kessiakoff on the path of his neighbour Cadel Evans

By Jean-François Quénet in Genting Highlands, Malaysia

Fuji-Servetto's Frederik Kessiakoff surprised with his fourth place finish at the top of the gruelling and mythical climb of Genting Highlands at the Tour de Langkawi. However, the 28-year-old rookie was one of the world's best mountain bikers until he switched to road cycling after representing Sweden at the Beijing Olympics.

"In many ways, that's what I hoped for," he said. "I had high expectations, but I also have to be realistic. To be a climber in cycling is something special. Friday's race somehow proves that what I've done in mountain biking is valid also for me as a road rider.

Kessiakoff moved to the road under the influence of compatriot Gustav Erik Larsson, who took the silver medal in Beijing in the time trial.

"I also have to thank Daniele Nardello who I often train with", he said. "He pushed the management of the Fuji-Servetto team to hire me. It was gamble for them. They didn't know what they were getting. At the age of 28, I don't have many years for learning the job."

Kessiakoff lives in Stabio, Switzerland. The village is home to another famous mountain biker who into a road rider – Cadel Evans.

"He's a great inspiration for me. So is Michael Rasmussen, if you look at his riding style. Dario Cioni is another rider who made the transition very well."

He has found what best suits him on the road. The Tour de Langkawi, with the mythical climb of Genting Highlands, was a good starting point for Kessiakoff.

In my case, it's different because I've raced a lot on the road when I was young because I wanted to push myself and I found the mountain bike events too easy."

Kessiakoff will start in Evans' usual races, such as the Coppi-Bartali and the País Vasco prior to lining up in the Amstel Gold Race in April.

Från Cycling News

Hans lag är ju inte det populäraste pga vad Ricco och Piepoli höll på med förra året så de har svårt att bli inbjudna. Skulle väl vara Vueltan isåfall så laget är spanskt. Sen ska han bli uttagen i det ev. lag som ska köra!

När ska cykelklädes-tillverkarna lära sig att göra tröjor som passar även till proffs? Jag menar Kessiakoff borde ju tillhöra de "grövre" av klättrarna då man bygger åtminstone lite mer muskler på överkroppen i skogen, ändå fladdrar ärmarna! Eller är det ett sätt att sätta sig i respekt med sin deff?

Noxter skrev:
> När ska cykelklädes-tillverkarna lära sig att
> göra tröjor som passar även till proffs? Jag
> menar Kessiakoff borde ju tillhöra de "grövre"
> av klättrarna då man bygger åtminstone lite mer
> muskler på överkroppen i skogen, ändå fladdrar
> ärmarna! Eller är det ett sätt att sätta sig i
> respekt med sin deff?

kessiakoff är väll knappast särskilt grov. väger inte han ner mot 60 kg eller nått.

Nej jag vet att han inte är grov, där av "-tecknen, men han borde ju ha lite större muskelmassa på överkroppen än de "riktiga" bergsgetterna då man aktiverar lite mer av den typen vid XC än vid lvg. Hur som helst var det de fladdriga ärmarna på tröjan som jag störde mig på, varför måste det se ut så? Kanske bara är jag , men jag vill helst att en cykeltröja ska sitta åt i ärmarna.

Sedan Lance klippte sina arm-muddar så har allt fler tröjtillverkare börjat med lite loosefit i ärmarna. Detta för att inte hindra blodflödet.

cerro skrev:
> Happytröjan sitter perfekt på mig, i samma
> storlek som på alla mina andra cykeltröjor.

Om happytröjan bara sitter perfekt på dig så kanske det inte är tröjan det är fel på :)
(Sorry, kunde inte låta bli)...

fladdrande armar är en sak. Vår gamla neongula fula klubbtröja hade en tendens att krypa upp och kändes som att man skulle flasha naveln jämt o ständigt. Sjukt drygt, detta i kombination med den fulaste etto hjälm knappt utan lufthål och fleece band gjorde det hela givetvis ännu bättre...

cerro skrev:
> Happytröjan sitter perfekt på mig, i samma
> storlek som på alla mina andra cykeltröjor.

Detta bekräftar min misstanke eftersom jag inte själv äger någon happytröja, redan när första klagomålen dök upp i happytröjtråden undrade jag om inte dom flesta happyiterna varken var formade likt vanliga "tävlingscyklister" samtidigt som dom kanske önskade sig vara mindre än verkligheten vid beställningen :-) T

Tack Little Stereo, du är snällare än MTBiker du. Beror det på att vi aldrig pratat med varandra utan bara startat bredvid varandra medans jag pratat en del med MTBiker? :D

cerro skrev:
> Tack Little Stereo, du är snällare än MTBiker
> du. Beror det på att vi aldrig pratat med
> varandra utan bara startat bredvid varandra medans
> jag pratat en del med MTBiker? :D

Så kan det vara :)

Kessiakoff blev fyra till slut, inte så illa pinkat. (Fast jag vet inte hur hård konkurrensen var)

Final Overall Classification
1. Jose SERPA COL 24h22m12s
2. Jai Crawford AUS at 27s
3 Jackson Rodriguez VEN at 47s
4 Fredrik Kessiakoff SUE at 54s
5 Johann Tschopp SUI at 1m22s
6 Jense Van Rensburg AFS at 2m29s
7 Tonton Susanto INO at 2m44s
8 Lucas Euser USA at 3m16s
9 Jose Angel Gomez Marchante ESP at 3m37s
10 Richie Porte AUS at 3m44s

Tillbaka