Kinnekulle påskride?

• Trådstartare Trådstartare JPL
  • Start datum Start datum

JPL

Aktiv medlem
Kinnekulle påskride?
Stigarna på Billingen är nu kanonfina, och vitsippor är i full blom. Har inte varit på kullen på några veckor, men det brukar vara samma förhållanden som på Billingen, dvs perfekt just nu.

Väderprognoserna hintar om bra väder lördag och söndag.

Funderar av bl.a. orsaker enl ovan på att ta en tur på kinnekulle i helgen och undrar om det månne finns någon annan som har samma tankar?

Kinnekulle påskride?
Jag minns en tid när det räckte med att skriva kinnekulle i rubriken för att fullständig hysteri och cykeleufori skulle utbryta på forumet.....nu är det jag och Harri, och sedan dog tråden! :)

Kinnekulle påskride?
Vädermässigt fungerar nog de flesta dagarna.

http://www.yr.no/place/Sweden/Västra_Götaland/Kinnekulle/long.html

vaderkk.jpg

Kinnekulle påskride?
Jag är ganska flexibel, inte tänkt någon viss tid egentligen. Inte för tidigt så att man fryser halva turen.

Har egentligen inte tänkt alls, utan slängt ur mej en lös tanke med förhoppning om att det skulle kunna bli en liten grupprunda med kaffe/macka/pastasallad/korvitermos vid lasses grotta och fika på kinnekullegården.

Kinnekulle påskride?
JPL skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag minns en tid när det räckte med att skriva
> kinnekulle i rubriken för att fullständig
> hysteri och cykeleufori skulle utbryta på
> forumet.....nu är det jag och Harri, och sedan
> dog tråden! :)

Mellan 5 och 10 år tillbaks var ju Happyrides på Kinnekulle en av höjdpunkterna för Happykollektivet. Märkligt att intresset dog ut för detta episka område.
Just denna helgen är konkurrensen från Blåkulla för stor för min del.

För exakt 10 år sedan (sommaren 2004) var väl den första officiella Happyriden på Kinnekulle?

Så vad tror ni om intresset att samlas en dag första helgen i juni och köra ett varv runt kullen?
(Och eventuellt grilla på kvällen för de som vill).

Inte för att trådkapa tråden om påskriden , men det ena utesluter ju inte det andra.

Kinnekulle påskride?
Problemet är väl att alla vi som är gamla griniga gubbar börjar bli så gamla (och griniga) så att om det inte blir av inom de närmaste åren kommer vi bestå av en flock dementa, inkontinenta cyklande gubbar med halvtaskig syn. Dvs hela kinnekulle kommer vimla av nerkissade gubbar som cyklat vilse.

Försöker bara hitt argument för att di gamle ska känna trycket att få släpa sej till kullen vid eventuell utlyst happyride framöver. :)

Kinnekulle påskride?
Här på Billingen är det strax under 20 i skuggan, kinnekulle brukar vara 3-4 grader kyligare under tidig vår, så det är nog åt det hållet redan nu.

Kinnekulle påskride?
God morgon/förmiddag, 16 grader i skuggan.

Den som snurrar runt kinnekulleleden under eftermiddag/kväll kanske träffar på mej.
Jag räknar prel med att starta i Hällekis alt Hällekis Camping vid 14/15-tiden.

Om någon från Skövde-trakten vill haka på så åker min bil sådär en trekvart/någon timme innan. och där finns plats för ett par-tre människor m cykel utöver mej.

Kinnekulle påskride?
Reflektion från igår:

1. Inga bilder, det var för kul att cykla helt enkelt.

2. Kinnekulle är så bra det kan bli i princip. Överlag hårda lättrullade stigar med enstaka jordfuktiga slingor. Ett par lerhål så att cykeln ser cyklad ut när man är "hemma" igen. De kohagar där det oftast är knöliga stigar pga ko-fossingar är det nu uppcyklade släta stigar.

3. Massor med cyklister på leden och ändå inga svar i tråden. Två skrämmande alternativ som slutsats: a) Jag är impopulär och ingen vill cykla med mej eller b) det finns folk som cyklar och inte är med på happy. Då jag håller b för orealistiskt så får jag skärpa upp min personlighet!

Den närmaste vecka ska hålla gott väder, och kinnekulle lär nog vara som bäst nu ett par/tre veckor framåt.

Tillbaka
Topp