Kläder

Engel

Ny medlem
Kläder
Hej! Jag undrar om nån har nåt bra tips på en bra jacka för vinterträning på cykeln. Den enda jacka jag varit nöjd med är en gammal Shimano med windstopper men den är utsliten nu så jag behöver en ny. Har provat Race Face Aquanot, Klättermusen Einride o Gore men dom är för täta. Fort man tar i lite så är man tvärblöt innifrån. Vanliga löparjackor typ Craft funkar bra men är liksom tidigare nämnda jackor alldeles för bylsiga på ärmarna. Har nån provat Assos? Dom ser ju tajta o bra ut. Tips på bra tajta jackor mottages tacksamt.
/Anders

Kläder
BRIKO jacka.

Har en jacka som mer ser ut som en tröja med hellång dragkedja "Dynamo2" står det på den,
Inget onödigt fladder i den inte.

Med Craft Turtleneck underställströja och ev. KLAR ullfrotte' väst klarar jag mig länge utan att frysa om överkroppen. Runt mina ben träs GORE BIKEWEAR byxor i ganska tjockt tyg med "flossad" insida, supersköna även vid väta.

För övrigt är BRIKO och ASSOS lika i funktion och utseende.

Kläder
Windstopper is da shit. Har en gammal gore windstopper med löstagbara ärmar, som funkar grumt bra höst och vinter. Kvaliten är kanon.

Kläder
Tack för tipsen! Får bli en närmare titt på Briko o Assos. Det blir nog bättre med en tajt jacka än att träna upp armarna som Miss Lycka föreslog. En cyklist med biffig överkropp är ju ungefär lika snyggt som en Ferrari med takbox ;-).

/Anders

Tillbaka
Topp