Klein Attitude STULEN

swosh

Ny medlem
Klein Attitude STULEN
Min Klein Attitude MC2 i färgen grön/blå är stulen. (Kungsholmen/Stockholm)

Den är från tiden då Klein handgjordes i USA och är förmodligen den enda, eller en av mycket få, i sverige som är tonad i grön/blå färg (dom vanligaste gick i toningen röd/orange/lila (typ) Detta ex var av de sista innan klein såldes till Trek). Jag blev tungen att ställa den i mitt källarförråd i Stockholm en kortare tid, och gömde den väl samt låste ordentligt, men icke. Det som är surast med alltihop är att nya Klein inte är samma som gamla... tyvärr

Kännetecken:
Klein Attitude MC2 ram (grön/blå typ), stel gaffel
Flite sadel
Roox stolpe
borrade vevarmar
blåa pedaler
XT/XTR
mavic fälgar
citydäck

Alla tips är intressanta, förr eller senare kommer säkert någon försöka sälja den eller laga den. Håll ögon och öron öppna är ni snälla.
 
Klein Attitude STULEN
Borde man inte ha en most-wanted tavla med bilder på alla stulna lite mer unika cyklar, dels på forumet och dels på alla större cykel-affärer.

för det suger ju när speciella cyklar blir stulna, en kronan eller vanlig pendlar-härk går ju iaf att ersätta med en likvärdig...
 
Klein Attitude STULEN
Everwake skrev:
-------------------------------------------------------
> Borde man inte ha en most-wanted tavla med bilder
> på alla stulna lite mer unika cyklar, dels på
> forumet och dels på alla större cykel-affärer.
>
> för det suger ju när speciella cyklar blir
> stulna, en kronan eller vanlig pendlar-härk går
> ju iaf att ersätta med en likvärdig...

Finns här bland annat:
https://www.bikebuster.se/stulna-cyklar.html
Men det är en bra idé! Borde finnas här , vad säger Jomper?
 
Klein Attitude STULEN
Ja, man vill ju inte dubblera bikebusters omfattande register... ;-)

Jag tror nog att det kan finnas en poäng i att ha ett sådant register här, med tanke på happys genomslagskraft inom cykel-sverige så är det nog mer sannolikt att man surfar hit än till någon webbutik om man vill efterlysa sin cykel alternativt kontrollera om den cykel man är spekulant på är stulen.
 
Klein Attitude STULEN
kanske det är den?

Re: /*STULEN*/ Klein Adroit på Sveavägen
Skrivet av Scand idag 08:22 (Dölj användarens inlägg)


Spottade en blå/grön Klein (adroit eller Attitude) med röd gaffel och utan sadel, stog utanför Frapino på Långholmsgatan igår eftermiddag. Cykel på vift eller?
 
Klein Attitude STULEN
Hmm... att den var grön/blå låter intressant, men min gaffel gick i samma färg (stel). Jag instämmer i att Happy borde ha ett register.

Jag hörde med polisen om hur många cyklar dom trodde stannar i landet respektive ger sig av utomlands. Hon (polisen) jag pratade med sa att förvånansvärt många cyklar stannar kvar i landet som dom ibland hittar i knarkarlyor och annat. Det finns hopp...

En back öl?... Lätt, om inte två...
 
Tillbaka
Topp