Klingor till XT-Hollowtech-vevparti

HP_gbg

Medlem
Slitit ut klingorna på mitt vevparti någon som har tips på nya?
Vill inte ha orginal, fattar inte hur de redan kan vara slut.

Vill helst ha de så fort som möjligt (butik gbg). Hittade bbb är de bättre än orginal, värt att betala extra för eller håller de lika dåligt?

Senast redigerad av en moderator:
Står i samma situation, 44 och 32:är slut. Ingen som provat FSA klingorna?
//Johan

Vet inte om jag vill rek BBB klingor, min lillaklinga slets upp snabbare än jag önskat. Syntes inte på den men det blev chainsuck så fort jag växlade ner från mellan med bara aningens belastning på. Provade att fila grader utan resultat.

Dåliga nyheter om XT; det är sånt jag har nu...

Hur växlar Stronglight / FSA jämfört med XT? BBB växlar enligt min mening inte lika bra som Shimano.
Inte bara hållbarheten som räknas.
/Claes

Har just köpt ett 32-tänders Sugino-drev i stål (jag kallar dem för drev), till 4-armat. 200:- på CykelHörnet (eller något sådant) i Hammarby Sjöstad, Stockholm. Har tidigare kört BBB (mellan och stora drevet) med goda erfarenheter, både vikt och hållbarhetsmässigt. Dock ej lilldrevet som borde slitas ut på nolltid om det var tillverkat av annat material än stål.

Allmänt tycker jag att fler av oss borde reklamera shimanos urusla framdrev. Ju fler som gör det desto fortare borde de väl skärpa till sig. Ett framdrev ska hålla mer än 10 månader, något annat är orimligt, anser jag.

Stronglight verkade intressant,

Claes: hade du bbb med eller utan nitar? gör nog en del för växlingen

Har redan köpt ny klinga, tyvärr xt igen, ville börja cykla igen, kunde inte få tag på något annat
får se hur länge denna håller annars kanske man ska göra som Johan S säger

vill ni ha slitstarka framdrev så köp Deore-drev, de är i stål och håller mkt länge. Det går nog inte reklamera en slitdel som framdreven bara för att de är slitna, men det skadar ju inte att kontakta Shimano och klaga iaf.

Kan tyvärr inte uttala mig om Stronglight växlar bra, har bara 32T-drevet och har plockat bort minsta drevet (22T). Dock skall de ha anti-chainsuck urfräsningar :-)

Tillbaka
Topp