Klungspringning av löpare på cykelbanor

Är väl iofs inte ett helt osunt sätt att träffas på. Dyngrak på en pub/uteställe vs i en löparsekt. Kanske är något lite bättre chans på bättre/lämpligare träff i en löpargrupp trots att jag misstänker att en överväldigande majoritet av alla tjejer inte är där för att försöka dejta någon. 😅

Senast ändrad:
Verkar så.

Löpning och klättring är onekligen rätt aktivitet för singla snubbar nuförtiden. Cykling? Not so much (läs inte överhuvudtaget)
Det betyder att för en tjej som verkligen söker dejt är det smartare med cykling (avsevärt mindre konkurrens). (y)

Klättring är ju riktigt coolt samt utmanande men det är ju stor risk att man gör bort sig där och är allmänt asdålig, inte en helt enkel sport att bli vass på. Iofs är man jättedålig och tjejerna börjar skratta kanske man ligger något bättre till, jag har läst någonstans att damer ofta gillar humor och att skratta. :unsure:

Senast ändrad:
Det betyder att för en tjej som verkligen söker dejt är det smartare med cykling (avsevärt mindre konkurrens). (y)

Klättring är ju riktigt coolt samt utmanande men det är ju stor risk att man gör bort sig där och är allmänt asdålig, inte en helt enkel sport att bli vass på. Iofs är man jättedålig och tjejerna börjar skratta kanske man ligger något bättre till, jag har läst någonstans att damer gillar humor och att skratta. :unsure:

Kanske! Cykelsporten i Sverige verkar dock ganska så sammansatt av småbarnsföräldrar och gifta män och kvinnor när man möts på diverse grupprundor, eller? För mig som bor i Oslo och Göteborg så vet jag att Göteborg inte är platsen att ens försöka...

Bilister som kör på cykelbanan eller spår är inte bara en skam,
I Göteborg är det inte så illa. Har jag hört. Ponera att man sitter i kuren på Södra Hamngatan vid Brunnsparken väntar på rätt vagn. Så stannar 7:an till. Sen kommer 11:an. Sen kommer en röd Golf II med två något genererade relativt nyinflyttade studenter. Bara kärlek och hejja-rop. Har jag hört.

Men det är ju Göteborg. I Stockholm hade de säkert blivit skjutna.

(Detta är ren fiktion, ev likheter med riktiga händelser är ett rent sammanträffande. Västrafiks spårschema är uppdiktat, ”11:an stannar ju inte i Brunnsparken”)

I Göteborg är det inte så illa. Har jag hört. Ponera att man sitter i kuren på Södra Hamngatan vid Brunnsparken väntar på rätt vagn. Så stannar 7:an till. Sen kommer 11:an. Sen kommer en röd Golf II med två något genererade relativt nyinflyttade studenter. Bara kärlek och hejja-rop. Har jag hört.

Men det är ju Göteborg. I Stockholm hade de säkert blivit skjutna.

(Detta är ren fiktion, ev likheter med riktiga händelser är ett rent sammanträffande. Västrafiks spårschema är uppdiktat, ”11:an stannar ju inte i Brunnsparken”)
Just spårvagnsspår har ju ibland den egenheten att de är ok för både spårvagn och golf II. Sen har jag i ärlighetens namn missat skylten någonstans och kört lite för långt på spåret... men inte i Golf II.

Hur hittar man de här löpargrupperna ni pratar om? Jag har försökt hitta passande löpargrupp i sthlm (mest för att springa men kan jag träffa lite nytt folk så vore det trevligt).

Men vet inte riktigt vart jag ska leta. Vet att run academy finns i närheten men tycker inte jag behöver betala för att någon ska tala om för mig hur jag ska göra höga knäuppdragningar..

Tillbaka
Topp