Knak i BB30

Knak i BB30
Tog isär allt igår... Och då menar jag allt... Vevparti och vänster vevarm. Tog ur pressfit BB30 GXP och gjorde rent allt, precis allt. Fettade in mellan ram och pressfitlagret, vevaxel, splines och typ allt som går att fetta in... På med allt igen och ta me f-n... Knakar precis som tidigare... Vad göra????

Knak i BB30
Det var mitt växelöra enligt Ricky på SCS. Dom tog isär allt och fettade in lager etc.

Ett BB30 är ganska enkelt att rycka isär och fetta om när man har rätt storlek på insexnyckeln.

Knak i BB30
Var det växelörat som lät?! Jag fick mitt knakljud i helgen, och hade isär allt (utom lagrerna ifrån ramen) och fettade in allt med rengöring såklart. Men det är precis samma ljud, så det känna som om det kommer någon annanstans ifrån, om det inte är väldigt vanligt att det låter mellan lager och ram?

Exempel, hård belastning vid backar eller hårt rundtramp, eller om jag ställer mig still, ena foten med vevarmen riktad i färdriktning och bromsar, trycker till på pedalen när allt är stumt, så är det samma knak som framgår..

Knak i BB30
lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var mitt växelöra enligt Ricky på SCS. Dom
> tog isär allt och fettade in lager etc.
>
> Ett BB30 är ganska enkelt att rycka isär och
> fetta om när man har rätt storlek på
> insexnyckeln.

Dock inte lika lätt om man måste plocka ur lagerna för att få bort knaket. Det är väl det enda som kan vara av en nackdel jämfört med HTII liknande saker.

Knak i BB30
Det är svårt att höra var ljudet kommer ifrån, många tror det är vevarna men så många olika saker. Jag skulle nig kolla vevaran sist efter jag uteslutit allt annat.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp