Crossmax sa:
POC VPD System. Skönaste skydden jag testat (YMMV), och håller än så länge ihop väldigt bra i sömmar, resårband etc.
Kör på samma och är väldigt nöjd!
Kan tillägga att jag tvättat dem ca 10 hittills under året jag haft dem och de håller fortfarande formen bra. Nu vintertid har jag dem över långa tights/bibs och de håller sig fortfarande på plats.
Men som alltid är det väldigt individuellt, på just POC VPD System finns inga justeringsmöjligheter så knäskyddet måste sitta bra från första början.
Jag gjorde en klassisk fuling, jag beställde 3 olika modeller (IXS Flow, POC Air light och POC VPD System) i stl M och L för att prova. Behöll de som satt bäst och returnerade resten.
Jag hade hellre sponsrat en butik men här i södra Sverige är utbudet otroligt begränsat vilket innebär att man jag valde internetbutik med fria returer.
salle sa:
Jag har ett par Dainese trail skins, första versionen. Haft dem ett par år nu och det är fortfarande bra elasticitet i dem men baksidans tyg har gått sönder. Annars är de smidiga och sköna men är inget jag köper igen. Dock har det kommit en ny version som kanske är bättre.
Jag har ungefär samma erfarenheter.
På längre turer har jag haft lite problem med skav på min ena knäskål. Kombination av cykling utan knäskydd back in the days (en knuta på knäskålen) och obetintlig stoppning invändigt på knäskydden.
Absolut nöjd när jag använde dem men inget jag köper igen.
Edit:
Med risk för att låta som en POC-fanboy....
Jag och någon annan har recenserat POC System-skydden här:
https://happyride.se/recensioner/skydd/poc-joint-vpd-system-knee.html