[knäskydd] POC Joint VPD 2.0 Long Knee

gandhi

Aktiv medlem
Någon som har POC Joint VPD 2.0 Long Knee? http://www.pocsports.com/en/product/1395/joint-vpd-2-0-long-knee Är i knäskyddköpartagen och är lite sugen på den lite längre varianten för att få lite smalbenskydd också.

Enligt POC:s storleksguide så är jag strax innanför L i vader och på gränsen mellan M och L i låren. Vilken storlek skall jag välja?

Vilka säljer dem till bra pris? På ebay finns de för ca 135-145 USD inkl frakt (får nog räkna med 30% moms och tull då också) vilket ger ca 1150-1250 SEK. Finns det billigare ställen?

/K

product_view.jpg

Senast ändrad:
Jag har beställt ett par från Cykloteket i storlek M efter att följt POS´s storleks guide. Är lite osäker på när dom kommer in till butik.

Jepp, den har jag läst och det lutar lite åt M med tanke på det de skriver i artikeln. Bara det inte börjar stasa över vaderna...
/K

Ja, om priset inkl frakt hamnar under 100 USD så brukar tullen sällan bry sig om paketet. Ibland har man tur och slipper även över 100 $ och ibland har välfärden tur och får ett tillskott i kassan med 25% moms plus tullavgift till tullverket även om paketet ligger under hundringen...

Tyvärr har just de bara de långa knäskydden i S.

/K

Jag har de korta version 1 i stl M, köptes beggade av Beoladd. Jag är annars en L-människa men nu när de är rejält inkörda är de nästan lite stora.
Så skulle jag köpa nya blir stl M.

Om du är på gränsen i storlek med dessa knäskydd så välj den mindre. Den långa varianten känns väldigt lång. Jag bytte till den kortare efter att ha provat hemma.

Jag har den korta varianten och enligt storleksguiden är jag precis mellan M och L. Jag testade ett par M i hos Specialized concept store i Stockholm när jag var där, och jag fick dom inte förbi vaderna. Så det blev till att beställa ett par L på webben då butiken inte hade den storleken hemma.

Så ett tips är att försöka få tag på ett par som du kan prova.

Vad är det mest Happykorrekt? Lång eller kort? Antar att POC fortfarande är det man ska ha på knäna vid knöliga stigar och DH light eftersom det inte finns nåt annat i butik att klämma på.

Tillbaka
Topp