Knäskydd

• Trådstartare Trådstartare LOK
  • Start datum Start datum

LOK

Medlem
Knäskydd
OK, det är bara att erkänna direkt. Jag är feg.

Och så har jag fått för mig att jag skulle bli mindre feg om jag har knäskydd när jag cyklar.

Vad ska man då köpa om man är ute efter något smidigt för xc och am?

Knäskydd
LOK skrev:
-------------------------------------------------------
> OK, det är bara att erkänna direkt. Jag är
> feg.
>
> Och så har jag fått för mig att jag skulle bli
> mindre feg om jag har knäskydd när jag cyklar.
>
> Vad ska man då köpa om man är ute efter något
> smidigt för xc och am?

+1

Knäskydd
Jag skaffade POC armbågsskydd och de är fina, knäskydden fanns dock ej i "manliga" storlekar så där fick det bli 661 Evo Knee Pad som också ska vara sådana som blir hårdare och skyddar just när det smäller- men i övrigt är följsamma. Måste säga att jag inte tycker att de verkar vara så fantastiska ur skyddsperspektiv, men de värmer ju bra nu på hösten så jag använder dem iallafall. Lite skrapsår kanske man slipper iallafall.

Rekommenderar alltså inte 661 Evo Knee Pad (Kyle Strait ser ju fina ut dock så märket är det nog inget fel på).

Knäskydd
Jag tänkte testa 661 Veggie-kittet Ben/Knä/Armbåge. Köpte L som var för stort som jag tänkte kasta upp på köp och sälj. Beställde nya Medium istället. Jag var ute efter skydd för XC-AM och tyckte de verkade smidiga.

Knäskydd
661 Kyle Strait. Helt grymma! Nu har jag inte vurpat så att jag har dragit i knäna explicit men när man drar över styret och tumlar runt så får nog knäna lite småsmällar ändå. Mina Kyle Strait har alltid skyddat mig riktigt bra!
Funkar att trampa ordentligt i också.

Knäskydd
En storlek mindre än du tror. Jag provade Veggies ett tag men kom fram till att de suger. Storlekarna är konstiga och passade inte alls mina ben. De glida ner hela tiden, trots att man kanske kör med med en storlek för lite, och sedan är de bara obekväma att trampa i. Sedan köpte jag Kyle Straits istället och de är suveräna. Kyle Straits är 'discontinued' på CRC eftersom de kommer att sluta sälja 661 om jag förstått rätt. Om man räknar in frifrakt från ridestore.se så är det nästan lika billigt.

Knäskydd
Tack för alla tips!

Det blir Kyle Straits från RideStore.

Om du framöver ser någon med alldeles för stora knäskålar som susar nerför en backe i Göteborgsterrängen i överljudsfart så kan det vara jag...

Knäskydd
Kör med POC Joint VPD Knee Pads och trivs fint med dem. Lätta, mjuka och anpassningsbara. Det enda jag stör mig på är att de kan skava lite i knävecket pga att det blir en del överflödigt material där när man böjer benet.

Knäskydd
Jag har också sneglat på Kyle Strait. Men, jag inser att min nya cykel inte har något bash guard, vilket den gamla har. Jag vet ju att jag slagit i den ibland och jag har ju sett bilder på vader som haft närkontakt med klingor.... Finns det något kombiskydd som även tar vaderna? Eller är jag en fegis?

Knäskydd
Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Fegis!
> Köttskador läker normalt fint. Ledskador skall
> man akta sig för.

Visst läker det fint, det blir bara så jävla kletigt under kostymen på jobbet...

Knäskydd
Nu var ni så många som rekomenderade 661 Kyle Strait, så jag beslutade mig för att slå till på ett par jag också. Men då verkar det som att Ridestore inte har kvar dem längre. Iallafall inte på deras sida.
Något tips på annan återföräljare med bra pris och hyfsat snabb leverans? Svensk eller utländsk sida spelar ingen bulle så längre priset inte springer iväg och leveransen inte tar lika lång tid som en DX-lampa... ;)

Knäskydd
Jag köpte ett par på Cykloteket i Stockholm i helgen, de hade flera kvar i alla storlekar tror jag. Visserligen kostade de 600 spänn men jag hittade inga på lager på nätet.

//Calle

Tillbaka
Topp