Knäskydd?

Knäskydd?
Gjorde krasch i en utförsknix för ett tag sedan med POC Air på knäna. Klart att de gjorde nytta men inte mer än att de likväl kasade ned efter första islaget. Blev ett ordentligt skrap-jack på sidan av knäskålen. Bekväma.

Knäskydd?
Vilka knäskydd man väljer beror väl till stor del på hur och var man tänker cykla? Valde själv POC Air och gillar dem även om de kräver rätt 3/4-byxa för att det inte ska kännas lite konstigt (och med shorts får man lätt "trenduro gap").

Knäskydd?
Använder MCDavid från Intersport. De är bekväma. Har dock aldrig krashat med dem, så jag vet inte hur väl de funkar i skarpt läge.

Knäskydd?
Viktigt när man väljer mjuka skydd är att man kollar att de sitter kvar när man drar i dem. Eftersom mjuka skydd ger mer friktion mot underlaget än hårda skydd så blir det mer krafter som vill flytta på skydden. Har själv harvat runt med ett par armbågsskydd en hel säsong i Järvsö och när jag till sist klotade åkte de upp i armhålan med fula skrapsår som följd. Jag kunde lika gärna ha skitit i att använda dem.

Knäskydd?
Jag är grymt nöjd med Dainese trail skins. Känns knapp att de sitter på, luftar bra och har hållit oräkneliga turer i tvättmaskin.

Tillbaka
Topp