Knog Scout på två cyklar i samma förråd - går det?

PeoE

Medlem
Knog Scout på två cyklar i samma förråd - går det?
Jag och flickvännen har blivit av med cyklarna igen från hennes källarförråd. Det borde egentligen vara ett väldigt lugnt område, ligger längst in på en återvändsgränd där skogen mot Delsjön är tio meter bort. Det där med återvändsgränd gör ju att "normala" inbrottstjuvar inte ger sig på det. De vill ju inte bli instängda med sin bil om någon ställer sig tvärs över gatan med egen bil...
Så, de här tjyvarna cyklar nog härifrån. För några månader sedan tog de en, den här gången tog de två.
Nu får det vara bra. Eftersom jag inte får tag på varken truppminor eller handgranater till överkomligt pris och det verkar för besvärligt att koppla 220 till cyklarna får jag väl, tills vidare, ta till snällare metoder.

Golvankare och härdad kätting av grövsta sort kommer att installeras.
Men - jag skulle gärna vilja se till att de inte kunde jobba ostört där nere.
Så jag har beställt två Knog Scout till cyklarna.

Förrådet är tyvärr inte ovanför hennes lägenhet utan en liten bit bort och det är två våningar emellan. Så knappast någon BT-koppling som går att få upp till lgh från förrådet.
Finns det något sätt det är rimligt att få upp signalen till lägenheten, så att telefonen säger till när larmet går? Om den kunde notifiera alla anslutna icloudkopplade enheter skulle jag ju helt enkelt kunna gömma en gammal iphone i källaren i så fall så hade ju det löst sig.

Den andra funderingen - som kanske är ännu jobbigare - är ju att om jag är borta och hon vill cykla och behöver flytta undan min cykel för att få fram hennes (eller vice versa) så kommer den ena personen att dra larmet? Eller finns det något sätt att lösa det?

Tillbaka
Topp