Davidogg
Medlem
Köpa vara från England, påverkar Brexit kostnaden?
Jag tänkte köpa ett cykelmekställ från Storbritannien men förstår inte om det kommer läggas på ytterligare tullavgifter eller moms eller så när det anländer i Sverige. Är det någon här som har koll på vad som gäller? Min pappa säger att han hört från nyheterna att det blir en "mjuk brexit" och att det inte blir någon skillnad för privatpersoner om man beställer från Storbritannien, men när jag själv försöker ta reda på det via tullverket osv hittar jag inget som tydligt bevisar detta. Vill helst inte få en chock av att en högre kostnad tillkommer om jag väljer att lägga en beställning.
Här är länken till mekstället; det ska kosta 120£ vilket borde vara 1336 SEK med dagens valuta omvandling, men enligt probikekit blir det istället 1494 SEK om man omvandlar till svensk valuta (är det pga. svensk moms att det blir en 150+ kr ökning om omvandlingen eller nåt?)
www.probikekit.co.uk
Tacksam för hjälp ?
Här är länken till mekstället; det ska kosta 120£ vilket borde vara 1336 SEK med dagens valuta omvandling, men enligt probikekit blir det istället 1494 SEK om man omvandlar till svensk valuta (är det pga. svensk moms att det blir en 150+ kr ökning om omvandlingen eller nåt?)
Park Tool PCS-9.2 Home Mechanic Repair Stand
Buy Park Tool PCS-9.2 Home Mechanic Repair Stand here at ProBikeKit UK - with great prices on bikes, components and clothing, and with free delivery available!
Tacksam för hjälp ?