Kolfiberhjul eller lätta 29"alu

SURT

Medlem
Någon som har bra koll på hjul som funkar för trail/ xc cykling.
Har dt 1700 idag å dom läcker de ju in vatten i vid nipplarna så dom blir bara tyngre och tyngre efter varje tvätt eller vattenpöl.
Så ett schyst kolfiberhjul vore ju önskvärt eller en lätt alufälg skulle ju också funka.
Microspline 12delat ska de va och boost nav.
Tacksam för alla tips jag kan få:)

Hur breda? Finns inte så mycket lätta 30mm al fälgar. Det är duke eller kol. Beroende på vad man tycker är lätt

Vad är chansen att random fälg blir mer vattentät än 1700?

Hur breda? Finns inte så mycket lätta 30mm al fälgar. Det är duke eller kol. Beroende på vad man tycker är lätt

Vad är chansen att random fälg blir mer vattentät än 1700?
Jag vill ju helst ha kolfiber så de är väl de jag letar efter i 30bredd.
Kan ju tycka att nästa hjulpar är bättre men de vet man ju inte iof.
Mina 1700 Har ju vart in på garantiåtgärd men de är fortfarande ett akvarium..
Så dt kanske inte är de jag är intresserad av i första hand!

Kina hjul med kina nav i andra hand?
Om du menar dom hjulen i länken så är dom nya, säkert kina men gissningsvis så kommer en hel drös ” märkeshjul” från kina också. Var själv tveksam men kände att det vart värt å chansa, körde försiktigt i början tills jag glömde bort att det var billiga skithjul sen har dom gått genom stenrös å endel hopp mm… still alive 🤷‍♂️🙂

Om du menar dom hjulen i länken så är dom nya, säkert kina men gissningsvis så kommer en hel drös ” märkeshjul” från kina också. Var själv tveksam men kände att det vart värt å chansa, körde försiktigt i början tills jag glömde bort att det var billiga skithjul sen har dom gått genom stenrös å endel hopp mm… still alive 🤷‍♂️🙂
Det är inte samma hjulset som varit på annons i typ ett år utan det är en business?

Det är säkert bra min poäng är att om man tycker dt är uselt så är kanske inte en kinakopia på dt nav är en garanterad succé. Även om det var dt fälgar som var problemet

Jag vill ju helst ha kolfiber så de är väl de jag letar efter i 30bredd.
Någon som har bra koll på hjul som funkar för trail/ xc cykling.
Har dt 1700 idag å dom läcker de ju in vatten i vid nipplarna så dom blir bara tyngre och tyngre efter varje tvätt eller vattenpöl.
Så ett schyst kolfiberhjul vore ju önskvärt eller en lätt alufälg skulle ju också funka.
Microspline 12delat ska de va och boost nav.
Tacksam för alla tips jag kan få:)

Kan ju tycka att nästa hjulpar är bättre men de vet man ju inte iof.
Mina 1700 Har ju vart in på garantiåtgärd men de är fortfarande ett akvarium..
Så dt kanske inte är de jag är intresserad av i förs

Borra dräneringshål direkt under fälgbotten. Senast som jag beställde ett par kolfiberfälgar från LB så gick det att välja med eller utan dräneringshål.

DT481, valfri Newmen eller Spank Spike fälgar.

Har haft alla typer av nav: CK, DT350,240, Hope 2,4 och nu kör Novatec - Duger hur bra som helst.

Tillbaka
Topp