Slowbuild leverans

ch0ck

Medlem
Slowbuild leverans
Är det någon här som beställt ifrån slowbuild den senaste tiden och fått hem hjulen?
Beställde den 2a januari ett par hjul men inte ett knyst om dem . Har mailat men icke svar

// Ch0ck

Gannne

Ny medlem
Slowbuild leverans
Beställde hjul slutet av november, fick leverans i början av januari trots att dom enligt utsago skulle skickas "tomorrow" vid tre tillfälle. Fick tyvärr fel body och har fortfarande inte fått rätt. Varierad repsons via mail.

sterud

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
När jag efterlyste mina hjul efter 6 veckor så fick jag blixtsnabbt ett sändningsnummer för spårning via DHL.
Att det sedan tog ytterligare 3 veckor innan sändningen faktiskt gick att spåra är ju en helt annan femma.
Fina hjul till bra pris dock.

//Stefan

BuTTuS

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Så man kan inte lita på vad som står på hemsidan, i det här fallet 8-10 arbetsdagar?
Har en beställning på bike24 men de hjulen hoppade nyss från två veckor till två månader så måste börja leta alternativ...

glitch

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Så man kan inte lita på vad som står på hemsidan, i det här fallet 8-10 arbetsdagar?
Har en beställning på bike24 men de hjulen hoppade nyss från två veckor till två månader så måste börja leta alternativ...

nej inte alls. Vill du ha hjul snabbt ska du nog köpa någon annanstans.

glitch

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Tips på var? Ska sitta på en Karate Monkey, så 29” boost, 35-40mm innerbredd, XD hub, bultade skivor och helst inte mycket över 5000 spänn. Å finnas på lager!

Tyvärr har jag inga bra alternativ. Det är om du får tag på delarna och allt finns i lager hos någon tysk och ber någon lokal hjulbyggare. Inte lätt att vara konsument i pandemitider :) har själv som tur "handlat av mig" i tid innan hela leveransflödet kraschade.

Frippe99

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Tips på var? Ska sitta på en Karate Monkey, så 29” boost, 35-40mm innerbredd, XD hub, bultade skivor och helst inte mycket över 5000 spänn. Å finnas på lager!
Jag beställde precis ett par hjul från actionsport då de hade bra ”wheelset deals”. Dessa kanske är för tunga men värt att tipsa om: https://www.actionsports.de/en/dt-s...-2010g-32699#d7b5a6dd9809b2fd606a03d8bb23197b
Beställde i onsdags och hjulen skickades igår. Gick själv på Sentry fälgen som är 32mm

BuTTuS

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Jag beställde precis ett par hjul från actionsport då de hade bra ”wheelset deals”. Dessa kanske är för tunga men värt att tipsa om: https://www.actionsports.de/en/dt-s...-2010g-32699#d7b5a6dd9809b2fd606a03d8bb23197b
Beställde i onsdags och hjulen skickades igår. Gick själv på Sentry fälgen som är 32mm
Tackar, men stog det i lager eller 7 arbetsdagar på dom då? Micro spline eller XD hub? Känns som man bara törs beställa det som finns i lager...

Frippe99

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Tackar, men stog det i lager eller 7 arbetsdagar på dom då? Micro spline eller XD hub? Känns som man bara törs beställa det som finns i lager...
Det stod 7 dagar, jag mailade dem och efterfrågade möjligheten att få AI dishning bak eftersom jag har en Cannondale så trots tilläggsarbete (får hoppas att de fixade det) så gick det snabbt. Jag valde vanlig Shimano body. Slutade på 4700kr inklusive frakt. Men då köpte jag med Sentryfälgen.

BuTTuS

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Det stod 7 dagar, jag mailade dem och efterfrågade möjligheten att få AI dishning bak eftersom jag har en Cannondale så trots tilläggsarbete (får hoppas att de fixade det) så gick det snabbt. Jag valde vanlig Shimano body. Slutade på 4700kr inklusive frakt. Men då köpte jag med Sentryfälgen.
Vågade inte chansa, klickade hem ett par som stog att de fanns i lager. Väntar dock med att avboka de från bike24 tills jag ser att de här börjar röra på sig... :-)
Så tack för tipset!

ch0ck

Medlem
Slowbuild leverans
Beställde hjul slutet av november, fick leverans i början av januari trots att dom enligt utsago skulle skickas "tomorrow" vid tre tillfälle. Fick tyvärr fel body och har fortfarande inte fått rätt. Varierad repsons via mail.
Hur gick du tillväga med bodyn? Fick nämligen fel jag med. Fick microspline ist för hg som avtalat.

Knutt3

Ny medlem
Slowbuild leverans
Jag beställde ett par DT xm481 med 350nav i mitten av december, microspline!
De dök upp nu den 18e februari. Ganska lång leverans vilket jag räknade med.
När jag mailade och frågade om min order så fick jag till svar att det var många ordrar och mycket problem med corona men att de jobbade på att få lite mer flyt.

Ska bara få tummen ur så man kan testa grejorna!

Gannne

Ny medlem
Slowbuild leverans
Hur gick du tillväga med bodyn? Fick nämligen fel jag med. Fick microspline ist för hg som avtalat.
Fick också microspline istället för hg. Det löste sig aldrig och jag gav upp efter att ha jagat honom i två månader. Klickade nyligen hem en 12s grupp så uppgraderingen blev lite större än tänkt. Har fortfarande inte gått någon återkoppling från slowbuild.

Nypåmtb

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Fick också microspline istället för hg. Det löste sig aldrig och jag gav upp efter att ha jagat honom i två månader. Klickade nyligen hem en 12s grupp så uppgraderingen blev lite större än tänkt. Har fortfarande inte gått någon återkoppling från slowbuild.

Du hade säkert lätt kunnat byta med någon här på Happy och kanske till och med fått en slant emellan.

liten_men_tuff

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Beställde ett Newmen handbyggt hjulset från r2-bike, ordern gick iväg i slutet av december (typ den 28e) och hjulen kom för 10 dagar sedan. Tror nog att leveranserna är lite snabbare nu. Hjulen känns och ser väldigt välbyggda ut och kom levererade med en ordentlig hjulväska. Kan rekommenderas!

moros

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Beställde ett Newmen handbyggt hjulset från r2-bike, ordern gick iväg i slutet av december (typ den 28e) och hjulen kom för 10 dagar sedan. Tror nog att leveranserna är lite snabbare nu. Hjulen känns och ser väldigt välbyggda ut och kom levererade med en ordentlig hjulväska. Kan rekommenderas!
Vad tar r2 för själva jobbet att bygga ett hjul med komponenter de har i lager?

Johnken

Medlem
Slowbuild leverans
Är det någon här som beställt ifrån slowbuild den senaste tiden och fått hem hjulen?
Beställde den 2a januari ett par hjul men inte ett knyst om dem . Har mailat men icke svar

// Ch0ck

Jag beställde mina i slutet på november, de dök upp för några dagar sen...

Stefan bygger bra hjul, men hålla leveranstider ochen bra dialog med kunden via Mai har han långt kvar till :(

ch0ck

Medlem
Slowbuild leverans
Hjulafton 😀
IMG_20210225_124826.jpg

Juhlin

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Vet du om de håller vikten angiven på hemsidan?
Jag ville egentligen köpa just de du köpte men cykeln står och väntar på hjul och att lägga beställning i mitten av februari känns som jag missar halva säsongen... Beställde nåt som fanns i lager tysk shop, 1000:- billigare men drygt halvkilot tyngre...
Jag får vänta till nästa säsong...

Johnken

Medlem
Slowbuild leverans
Jag ville egentligen köpa just de du köpte men cykeln står och väntar på hjul och att lägga beställning i mitten av februari känns som jag missar halva säsongen... Beställde nåt som fanns i lager tysk shop, 1000:- billigare men drygt halvkilot tyngre...

Har 2 uppsättningar XA25 med boost 350 nav SP CL och std ekern som ingick, har inte exakt, men de låg på ca 1520 och 1540 per par. Mkt välbyggda men alldeles för lång leveranstid och kommunikationen under all kritik.

ch0ck

Medlem
Slowbuild leverans
Kan skicka dom på vågen när alla delar är på👍

Johnken

Medlem
Slowbuild leverans
Jag menar texten evulotion är vitt medans newmen loggan är grå. Köper man fälgarna på deras hemsida är alla text på fälgen grå
Inte vad jag kan se enl bild fr Newmens hemsida. Även mina och polarens har vit text med grå logga. Kommer fr slowbuild.

Bilagor

• 39BA6496-F68E-4C54-B048-ADC2EC5F6F2F.png
    39BA6496-F68E-4C54-B048-ADC2EC5F6F2F.png
    223.7 KB · Besök: 30

xzbatt

Aktiv medlem
Slowbuild leverans
Beställde hjul den 7/2 och fick leverans idag ganska exakt 4v senare. Hjulen är fina och vägde in på 1346g enligt köksvågen utan tejp eller ventiler.

F4C687F2-A0DC-407F-B2C4-F036EA0251DE.jpeg

oskarp

Ny medlem
Slowbuild leverans
Försöker bidra men lite info. Jag kan bekräfta det mesta som skrivits med något tillägg kanske.
La en specialbeställning i oktober. Jag hade inget direkt behov av hjulen utan mer till våren.
Fick bekräftat 10 dagars leverans trots specialbeställning. Efter 20 dgr hör jag av mig för att kolla läget. Svårt att få tag på bak fälgen tydligen. Han brukar bygga med annan bredd. Jag ändrar ordern och får att han skickar den kommande veckan.
Väntar ytterligare två veckor utan någon leverans. Vi pratar igen och då är det uppgradering till 54T ratchet till navet som inte finns att få tag på. Vi skippar det och han skall betala tillbaka vilket han gör dagen efter. Inga konstigheter.
Jag väntar ytterligare några veckor utan att få något trots att han bekräftat att skicka dagen efter. Det närmar sig jul när jag kollar läget igen. Han har inte skickat men skall kommande dag. Jag ändrar bodyn samtidigt då jag hunnit komma på andra tankar.
Efter nyår trillar lådan med hjulen in. Ser vid första anblick välbyggda, raka och fina ut. Bodyn var bytt till det jag ville ha.
Följande dag så kollar jag bättre och hittar att två av bladekrarna var snurrade nästan till brott. Ekerspänningen är jämn och fin. Ligger lite högre än tex hjul ifrån JPracing bike.
"Stefan: shit. This should not happen. I would like to ask you, to send the wheels back. I will fix it."
Jag hittar inget billigt sätt att skicka tillbaka och Stefan är inte behjälplig (står väl i avtalet iofs) så jag föreslår att han skickar ekrar och ger mig rabatt på ev framtida köp. Jag bedömer att jag kan fixa själv (el mha kompisar) och några ekrar kostar inte så mycket. Det tummar vi på.
Nu 3 månader senare efter flertalet mail och telefonsamtal (helt ok att prata med) har jag fortfarande inte fått några ekrar av Stefan. Dock har jag fått ett bra pris på hjul som jag kommer att beställa för jag kan inte ens hitta delarna ens i närheten så billigt någon annan stans.
Han har bekräftat att de köpt på sig mängder då de befarade det vi nu ser på cykelmarknaden med tillgång och efterfrågan. Så gör man inga utsvävningar så kanske man får sina hjul inom acceptabel tid. Vilket tidigare inlägg ger sken av.

Sarså

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer