Kolmårdsbiken 2007

MCM_team

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2007
Vill redan nu slå ett slag för denna tävling som min klubb arrangerar den 30 juni. Tror att det kommer bli en kanontävling. Se länken nedan för mera info:

<http://www.kolmardsbiken.se/>

Det kommer snart att gå att anmäla sig via hemsidan......

Några som är sugna?!?

Kolmårdsbiken 2007
Atlas_Sthlm: Vet inte riktigt vad du menar med träningsspår, men det är tillåtet att cykla där i vanliga fall. Vet ej exakt när banan kommer vara uppskyltad och om man kommer att få cykla på den innan tävlingen. Ska kolla upp det vid tillfälle.......

Kolmårdsbiken 2007
Banan är riktigt rolig med berghällar och skapliga backar både upp och ner....nu är det för mycket snö för att cykla banan...

Tobbe

Kolmårdsbiken 2007
Finns det några restriktioner för cykling i Sörskogsområdet?

Kunde med hjälp av banskissen se att banan går genom ett skjutfält (tror jag...), hur frekvent skjuter dom där och var kan man isåfall få info om det?

Kul med tävlingen iallafall, bara synd att den går helt fel datum för mig!

Kolmårdsbiken 2007
Det finns inget skjutfält där, vad jag vet iaf. Har aldrig hört några skott och jag har cyklat en hel del i området. På banskissen finns det inget som liknar markeringen för ett skjutfält...

Kolmårdsbiken 2007
Inte på banskissen, men om man överför banskissen till gröna kartan så passerar det genom något som enligt kartan är ett skjutfält. Troligtvis bara en skjutbana, och kanske till och med nedlagd?
Gröna kartan är ju inte alltid helt upp to date...

Då borde det funka att cykla banan anytime eller?

Kolmårdsbiken 2007
Området kring Sörsjön är genomkorsat av stigar som funkar alldeles utmärkt att cykla på. Ett antal motions- & vandringsleder. Grusvägar om ngn så önskar finns även. Skjutfältet du tänker på är väl straxt efter 40 km på kartan över banan och har isf inte använts på många år (sen kriget??).

Kolmårdsbiken 2007
XC-mankan>> Exakt! Skönt att man kan lita på lantmäteriet!
Då kommer jag nog teståka banan framåt våren, eftersom jag har en vän som behagar gifta sig den 30:e juni. Jävligt onödigt kan jag tycka!
Nåväl, får väl köra 2008 istället.

Kolmårdsbiken 2007
Provkörde delar av banan i lördags, stigpartierna gick utmärkt att cykla medan de vägar som är "bakom bom" och inte trafikerade var nästan inte cykelbara. 35 km tog drygt två och en halv timma!

Mobilbild:
20070310006.jpg ht=375

Kolmårdsbiken 2007
Här kommer några bilder från banan...det börjar torka upp mer och mer nu...

Bilagor

• Kolmårdsbiken.jpg
    Kolmårdsbiken.jpg
    98.6 KB · Besök: 38
  • Kolmårdsbiken (6).jpg
    Kolmårdsbiken (6).jpg
    91.2 KB · Besök: 36
  • Kolmårdsbiken (7).jpg
    Kolmårdsbiken (7).jpg
    95.3 KB · Besök: 48
  • Kolmårdsbiken (8).jpg
    Kolmårdsbiken (8).jpg
    101.4 KB · Besök: 45
  • Kolmårdsbiken (1).jpg
    Kolmårdsbiken (1).jpg
    89.9 KB · Besök: 48
  • Kolmårdsbiken (2).jpg
    Kolmårdsbiken (2).jpg
    99.3 KB · Besök: 47
  • Kolmårdsbiken (3).jpg
    Kolmårdsbiken (3).jpg
    106 KB · Besök: 39
  • Kolmårdsbiken (4).jpg
    Kolmårdsbiken (4).jpg
    110 KB · Besök: 49
  • Kolmårdsbiken (5).jpg
    Kolmårdsbiken (5).jpg
    107.1 KB · Besök: 26
Kolmårdsbiken 2007
Efter att ha sett bilderna här ovan så ångrar jag inte en sekund att jag anmält mig till tävlingen. Jag ser fram emot att få prova banan.

Kolmårdsbiken 2007
Testkörning av banan och några bilder, vi var 7 st som testkörde banan den 29/4, banan börjar torka upp men det finns några luriga blöthål kvar.....

Bilagor

• Esa rekar banan.JPG
    Esa rekar banan.JPG
    115.4 KB · Besök: 32
  • Kalle och Anders.JPG
    Kalle och Anders.JPG
    115.2 KB · Besök: 35
  • Jesper.JPG
    Jesper.JPG
    123.7 KB · Besök: 37
  • Johan.JPG
    Johan.JPG
    115.2 KB · Besök: 30
Kolmårdsbiken 2007
Lastade på cykeln på bilen och for till Kolmården och "smygtestade" tävlingsbanan i söndags och körde andraslingan (efter att sett den uppdaterade bansträckningen upplagd på deras sida), den är f-n ta mej supertrevlig (ursäkta språket gott folk).

Ride on,

Kolmårdsbiken 2007
Hallåj!
Inom snar framtid kommer banan att bli grovsnitslad så att alla hittar runt,
enligt säkra källor. Var ute en sväng idag och körde 1:a slingan.Heeelt
oootroligt va bra den senaste "röjningen blev" på en av banans mysigaste stigar.
Kul att Steam tyckte om banan hoppas fler känner så.

Kolmårdsbiken 2007
Såg på www.kolmardsbiken.se att banan var fullsnitslad nu! Nu kan man ut och provköra för att se om man verkligen testkörde banan rätt.

Det verkar vara Kolmården MTB och Kolmården Adventures (KAR) som har tagit över arrangemanget i år. KAR ordnade ju en kalastrevlig deltävling i Svenska multisportcupen i Söderköping för ett par veckor sedan, och Kolmården MTB brukar annordna kanontävlingar runt om Kolmården varje år. Då så...

Ride on,

Kolmårdsbiken 2007
NT:s sommarbilaga med Niky och Henke som huvudpersoner på sidan 26-27!!

<http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer.aspx?gIssue=1&gTitle=sommarbilagan2007&gYear=2007&gUserID=0&gPaperID=4000&gAvailWidth=&gAvailHeight=&gInitPage=1>

Senast redigerad av en moderator:
Kolmårdsbiken 2007
Va väldigt sugen på att ta revansch från Lida. Men det var ett haveri som ett e duga.
Tyvärr blir det därmed inget iår:( Lycka till ni som ska köra.

Kolmårdsbiken 2007
SISTA dan för anmälan!!!!!!!!

"Anmälningstiden förlängs till 19/6
Ordinarie anmälan förlängs till 19/6.
Varmt Välkomna till cykelfest i Sörsjön"

Kolmårdsbiken 2007
Stockholm - Kolmården ToR? Någon som har bil och vill dela sin bil och transportkostnaden med undertecknad inkl cykel den 30/6?

Hälsningar
Joachim

Kolmårdsbiken 2007
Just hemkommen från motionsbanan (30 km)

sitter jag här och funderar över att 30 km är ändå 30 km , och det känns.

kanske blev lite jobbigare pga skuren strax innan.

Kolmårdsbiken 2007
Jag åkte finnmarsturen-96 på ca:6,20
Är det nån som vet hur seedningen funkar på biken,kan man komma med så gammalt resultat?

Kolmårdsbiken 2007
Lännart skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag åkte finnmarsturen-96 på ca:6,20
> Är det nån som vet hur seedningen funkar på
> biken,kan man komma med så gammalt resultat?

Nej. Seedningen är baserat på fjolårets resultat samt årets. Kolla: http://www.langloppscupen.com/news.asp?menuID

Edit: fort och fel. glöm ovanstående. :)

Tillbaka
Topp