Kolmårdsbiken 2013

steam

Medlem
Kolmårdsbiken 2013
Hej
Välkommen till tävlingen Larsa (samåkning lär du säkert hitta).

Till i år blir det några justeringar på banan, framförallt den gemensamma delen för loop 1 och 3 som kommer att dras om (så att de inga delar sammanfaller som det på vissa ställen gjorde tidigare).

Några citat från några deltagare från förra året (fastän vi hade vädret emot oss):

"Det var tufft, men banan är ju fantastisk, det här är mitt favoritlopp alla kategorier".
"Otroligt skoj lopp, roligast av alla banor jag kört, verkligen utmanande på ett litet galet, härligt vis!"

Ni som tänker köra långa banan: mitt på tredjeloppen kommer ett redan legendariskt stigparti - Väggen - en trestegsraket rakt uppför.

Välkomna till Kolmårdsbiken - Redan nu smått legendarisk

EST

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
Kul att läsa att loppet är kvar & uppskattat. Jag har nästan hållit upp att cykla i ca 17 år ( MC & öl) men jag tror att det var 1a året som det kördes då var man med & drog banan å rekade i skogarna. Dann heter jag & körde nog zazkat gt på den tiden ( kanske 20 år sen??) i norrping :) . så det var 1a inlägget på detta form.

Roy Mance

Medlem
Kolmårdsbiken 2013
Tobbe A skrev:
-------------------------------------------------------
> Roy Mance skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Går slingan över den satans yxbacken?
>
>
> Nej

Fint, då ska jag överväga att medverka. Finns det någon gpx-fil på slingorna?

peranders

Medlem
Kolmårdsbiken 2013
steam skrev:
>
> Ni som tänker köra långa banan: mitt på
> tredjeloppen kommer ett redan legendariskt
> stigparti - Väggen - en trestegsraket rakt
> uppför.
>
> Välkomna till Kolmårdsbiken - Redan nu smått
> legendarisk

Tack, jag tänkte köra i år igen. Kul lopp!

Några bilder från det där stigpartiet:

kolmardsbiken1.JPG

Andra stigningen, tror jag

kolmardsbiken2.JPG

Jobbigt parti...

peranders

Medlem
Kolmårdsbiken 2013
larsaw skrev:
> Tja!
>
> Tänkte ev. ta mig an
> http://kolmardsbiken.se/index.php?page=2 den 27/4,
> men då jag inte längre har bil undrar jag om det
> är någon annan i Sthlm som man skulle kunna
> sam-åka med.
>
> Så, hur många nollåttor blir vi?
>
> // Larsa :)

Jag samåker gärna!

steam

Medlem
Kolmårdsbiken 2013
I väntan på Kolmårdsbiken och alla andra häftiga lopp som går i vår, sommar, höst, kan man njuta av denna härliga cykling

Ride on,

larsaw

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
Som skapare av denna tråd smärtar det extra mycket att behöva meddela att jag inte kommer att kunna köra detta rejs (i år igen...) men den kan säkert vara aktuell för andra.
Lycka till ni som kommer iväg! // Larsa :(

Cerb

Ny medlem
Kolmårdsbiken 2013
Nilsen skrev:
> Hur ser det ut i terrängen där nere nu? Ligger
> det mycket snö kvar i skogarna?

Vet inte hur det ser ut på ju Kolmården men i skogarna kring Norrköping ligger det ganska mycket snö kvar.

columbus75

Ny medlem
Kolmårdsbiken 2013
Funderar på om loppet kommer bli av den 27e,hur är det med föret måste väl va mkt snö kvar,finns ingen info på deras hemsida iaf,någon som vet?

Cerb

Ny medlem
Kolmårdsbiken 2013
Börjar faktiskt se bra ut i skogarna kring Norrköping och Linköping, så att genomföra loppet den 27:de blir nog inga problem.

Tobbe A

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
Kan nu säga att vi letar nytt datum pga för mycke snö kvar i skogen. Som det ser ut nu så blir det den 19:e maj, avvaktar svar från länsstyrelsen.

Tobbe

1817

Ny medlem
Kolmårdsbiken 2013
Men lägg av nu...... Mössebergs loppet är inställt och flyttat till den 18 Maj, dessutom går GöteborgsVarvet den 18 Maj. Ska nu detta läggas den 19 så blir det tre lopp på två dar för mig på olika platser och det lär ju inte ske.
Finns det verkligen ingen möjlighet att genomföra det, hur mkt snö kan det vara liksom?? Dom lovar ju mildväder + regn nu och då lär det väl hända grejer.

Kolmårdsbiken 2013
Oj, tusan! Jag som bjudit upp lite gamla cykelkompisar från skåneland att komma hit till kolmården o köra den 27:e.
Tobbe, säger du till här eller sms så snart du vet om det blir annat datum istället?

Oskar i Åby

Cerb

Ny medlem
Kolmårdsbiken 2013
Ni har inte funderat på att gå ut med information om att det är flyttat till alla som är anmälda? (Dvs. även de som inte läser på Happymtb)

1817

Ny medlem
Kolmårdsbiken 2013
Kan ni inte ha lite is i magen och vänta lite till innan ni bestämmer er, pleeeeeeese!
Blir det + grader på nätterna och regn brukar det ju gå fort med snösmältningen (greppar varje halmstrå) och den helgen 18-19maj känns det som det händer så mycket annat på cykel.
Jag cyklar hellre Kolmården med lite snö på och vid sidan om stigen än flyttar på tävlingen. Men det är ju så klart bara jag det..........

pfjord

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
Jag hoppas ni kör den 19/5 annars lär det bli ett rejält lerbad den 27/4. Vi har extremt sen vår här i Katrineholm och vi har ställt in våra orienteringstävlingar den 20-21/4. Det lär inte vara mindre snö i Kolmården 3 mil härifrån.

MTBiker

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
Tobbe A skrev:
> Den 27:e blir det inte kan jag säga, banan kommer
> inte vara cykelbar som svenska cykelförbundet
> kräver.
> //Tobbe

Cykelbart i skogen blir det nog först i juni i år. Shit va skitigt det kommer vara :(

Tobbe A

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
Info från hemsidan

Nytt datum 19/5 2013

Den långa vintern har gjort att vi nu behöver skjuta fram tävlingen från den 27 april till den 19 maj. Sista anmälningsdatum blir nu den 7 maj. Ni som redan är anmälda blir automatiskt anmälda till den 19 maj. Om du inte vill ha kvar din anmälan meddela oss senast den 7 maj. 

Tobbe A

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
peranders skrev:
> Ok, det är svårt att göra något åt vädret
> såklart.
>
> 19 maj krockar med roslagsvåren, men
> kolmårdsbiken lockar mer så vi ses i maj!

Kul att höra, Välkommen!

ason

Medlem
Kolmårdsbiken 2013
Körde mittdelen av loop 1 idag och det var helt snö och isfritt. Blöthålen var väl ungefär som på tävlingdagen förra året. Om dom andra looparna är av samma kvalite och det torkar upp lite till kan det bli riktigt fint på tävlingdagen.
Omdragningen av loop 1 kommer att bli kanon. Den stigen är en mina favoriter i området så jag tycker det är på tiden fler få köra den.

Tyvärr har jag beredskap på jobbet tävlingshelgen så jag kan nog inte köra :(

JPKC

Medlem
Kolmårdsbiken 2013
Ja, synd att det blev ändrat. Jag är anmäld nu men kommer få boka av nu med nytt datum eftersom det duggar så tätt med tävlingar i maj. Skulle inte vara poppis hemma att köra tävling varje helg under en dryg månad. Trist men sådant är livet, I suppose :(

fredrikw

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
Alltid lätt att sitta på sidlinjen och gnälla. All heder år Kolmården MTB som arrangerar ett bra långlopp, förstår att man inte vill riskera att lägga massa tid på något som ställs in.

pfjord

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
19 maj blir det kanonstigar. Nu i helgen hade det bara varit lerbad. Jag bor 3 mil från tävlingen så jag har koll på blötan i skogen. Bra att ni bytte datum :)

Tobbe A

Aktiv medlem
Kolmårdsbiken 2013
Kan nog bli den finaste Kolmårdsbiken på länge, pfjord har rätt, det hade blivit ett lerbad denna helg. Det skulle väl vara kul med en hyfsat torr bana som det kanske hinner bli i år.

Förtår dom som tycker att vi borde ha is i magen oxå som vill kunna köra allt! Men för den stora massan som ska köra blir det nog roligare om det blir mera cykelbart emot vad det är nu.

//Tobbe

Cerb

Ny medlem
Kolmårdsbiken 2013
Körde nästan hela loop 3 idag när jag var ute. Va rejält blött och lerigt. De gjorde helt rätt som sköt fram tävlingen.

Mild-nerd

Medlem
Kolmårdsbiken 2013
Kom precis hem, körde loop 1&2 från 2011. Såg mkt bra ut. Några lerhål här å där men det är bara kul.
Ska ställa upp i motionär 35km. Var lite sugen på att köra långa men efter idag så NEJ TACK. helt slut.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    82 KB · Besök: 37
  • image.jpg
    image.jpg
    117 KB · Besök: 27
Topp