KOM på Strava

KOM på Strava
Nämen tack som frågar! Tog några veckor sedan lyfte strava flaggningarna så jag fick mina KOM till sist. Så fritt fram för resten av världen att klå mina mediokra tider.

Under tiden gömde Rafal alla sina KOM på Gotland så jag inte skulle kunna plocka fler och skrev på sin profil att han bodde i Paris ifall jag fick för mig att ta några utomlands.

Trots detta lyckades jag lista ut att han eg. bor i Sopot och kommer därför ofta med färjan till Sverige. Väl i Sopot var det lätt att hitta hans favoritsträckor så om han fortsätter nästa år får jag kanske ta en cykelsemester till andra sidan Östersjön.

KOM på Strava
Lånar tråden lite, Är de någon här som vet varför ? kommer upp på strava när man har tagit ett KOM, jag går in på segmentet och ser att min tid är snabbast med endå får jag ingen ?, hänt mig flera gånger.

KOM på Strava
Lånar tråden lite, Är de någon här som vet varför ? kommer upp på strava när man har tagit ett KOM, jag går in på segmentet och ser att min tid är snabbast med endå får jag ingen ?, hänt mig flera gånger.
Distribuerade system. Troligen är noderna inte helt synkade och din lokala nod visar bara unionen på lokala noden och resten. För någon annan som inte har samma lokala nod som dig, så finns du inte. Har ingen aning om hur deras arkitektur ser ut, men det är iaf min gissning.

KOM på Strava
Du har inte gömt dig på Strava? "Who can see this effort?" Måste såklart vara "everybody".
Den är på "evertbody".
Här kommer bild på turen och topp 10, min nya tid kommer alltså inte in i topp 10.

Bilagor

• Snapchat-56061822.jpg
    Snapchat-56061822.jpg
    454.1 KB · Besök: 64
  • Snapchat-264006669.jpg
    Snapchat-264006669.jpg
    518.8 KB · Besök: 67
KOM på Strava
Det kan vara att du har "hide start & finish" (eller vad nu funktionen heter) påslagen. Det ställer till det med topplistor och vad som visas publikt. Om start eller stopp döljandet sker i ett segment så kan du bara se resultatet själv, men det blir inte officiellt. Detta går att gå in och stänga av på turer du gjort, alltså du kan städa i dina egna turer/historik och vips så kommer resultaten att synas för alla och dina placeringar och KOM's kommer ordna upp sig.

KOM på Strava
Det kan vara att du har "hide start & finish" (eller vad nu funktionen heter) påslagen. Det ställer till det med topplistor och vad som visas publikt. Om start eller stopp döljandet sker i ett segment så kan du bara se resultatet själv, men det blir inte officiellt. Detta går att gå in och stänga av på turer du gjort, alltså du kan städa i dina egna turer/historik och vips så kommer resultaten att synas för alla och dina placeringar och KOM's kommer ordna upp sig.

KOM på Strava
Okej, vart går jag in då och städar upp de? ?
På turen fattar jag men under vadå?

KOM på Strava
Utvecklar lite:

Min erfarenhet är att när man går in direkt efter att turen laddats upp blir det konstigt. Om man tar en dusch, äter något och sen tittar så ser allt korrekt ut. Det är precis som att man sabbar något genom att gå in och titta direkt...?

KOM på Strava
Utvecklar lite:

Min erfarenhet är att när man går in direkt efter att turen laddats upp blir det konstigt. Om man tar en dusch, äter något och sen tittar så ser allt korrekt ut. Det är precis som att man sabbar något genom att gå in och titta direkt...?
Ja nästan så ? men nu tror jag att jag har löst de ?

KOM på Strava
Utvecklar lite:

Jo, händer ofta, särskilt senaste veckan. I gång i veckan sa strava processing achivment. Men jag gör som regel refresh achivment i strava på datorn. Då blir det alltid rätt.

Tillbaka
Topp