Komma igång .

Qvist

Ny medlem
Komma igång .
God afton !
Har ni några bra knep för att komma igång och cykla lite. Har bra cykel och allt men har inte riktigt kommit ut och kört än . Det är lite skogsåkning jag vill köra, inte racercykel på asfalt.

Problem 1 : Har ingen att åka med :(
Problem 2 : Vet inte vart det finns bra backar och hur jag ska ta dem :/
Problem 3 : Är en mycket upptagen man ! :P

Vad ska jag göra , och hur ska jag göra't ?
Tack på förhand önskar Oskar !

Komma igång .
Vart bor du?

I de flesta städer finns det nån happyit och när det är barmark brukar det arrangeras happyrides, då folk träffas och åker skogscykel:)

Följ med på en sån och vips så har du träffat som du lär känna, alternativt närmaste mtb klubb, häng med på en sån gemensam träning.

Att du är upptagen är svårt att hjälpa till med, du får prioritera cykel som många av oss andra!

Ta backar? uppför eller nedför?

Komma igång .
Qvist skrev:
-------------------------------------------------------
> God afton !

Hoj!

> Problem 1 : Har ingen att åka med :(

Vart bor du? På de flesta större orter finns det gott om happyfolk, håll ögonen öppna efter trådar om turer i ditt område eller utlys egna.

Typ; Lördag klockan XX träffas vi på plats YY och ni visar en juste stig för mig.

> Problem 2 : Vet inte vart det finns bra backar och hur jag ska ta dem :/

Kolla Gröna Kartan, finns On-Line här: http://www2.lantmateriet.se/ksos/index.html
Köp och läs denna bok, om inte engelska är ett problem: http://www.bokus.com/b/9780736056243.html?pt=search_result

> Problem 3 : Är en mycket upptagen man ! :P

Bah! Lär dig säga nej, man måste inte göra allt.

Komma igång .
Jan Ullrich skrev:
> Hoj!

Hoj!

> Så hälsar man väl bara på varandra i Fagersta?=)

Fagersta och Ludvika ligger inte så långt ifrån varandra, jag tror hela Bergslagen kan hejja med hoj.

Komma igång .
the_TnT skrev:
jag tror hela Bergslagen kan hejja med
> hoj.

tänka sig, hejja från en hoj. det är ju typ två saker samtidigt man måste göra då. när jag hojjar så hoppar jag först, landar sen och tänker sist.

;)

Tillbaka
Topp