Har samma fundering som TS
Bor i Umeå, så mycket snö och lång vinter, men kör bara racer än så länge.
Jag tänkte inför nästa säsong satsa lite mer på träningen än jag gjort hittills och tänker därför att jag skulle behöva en cykel som gör det möjligt att börja träna tidigare. Förutom att kunna ta sig fram på snöiga vägar vore det kanon om cykeln kunde funka som ett alternativ till racern under säsongen. Märker att jag ibland tappar sugen på landsvägscyklingen en bit in i säsongen och hoppas få tillbaka lite lust i träningen om man kan variera med att ex. köra lite i skogen emellanåt.
Så frågan blir ju om jag ska satsa på cx, ht eller fatbike.
Fatbike känns egentligen mest lockande, särskilt på vintern, men frågan är hur använd den blir på sommaren. Sen känns den dyrare än de andra två alternativen vilket äter upp lite av budgeten för uppgraderingen av lvg-cykel jag också tänkt få till under säsongen.
Är kanske en HT mest allround? Går kanske både att nöta landsväg med vinterföre och att köra något motionslopp under sommaren, eller?
Har inga krav på pendlingspotential. Cyklar iof under säsong till jobbet en gång i veckan men det blir ren landsvägsträning (64km enkel väg) och jag gissar att jag kommer tycka att det är för tungt att ge mig på det med ens tunna dubbdäck på en cx.