Kona Chute Dirt

• Trådstartare Trådstartare Xel
  • Start datum Start datum
Kona Chute Dirt
Ramen ser stor ut, 17"?
Marz 02 hade inte lösa bryggor? Och fanns Z1:an verkligen med silvriga innerben?
Bromsen är usel.
Däcken är knappt roliga att rulla på asfalt med.
Den är värd kanske max 4k skulle jag säga.

Kona Chute Dirt
Däcken är helt ok på torr hårdpackad jord (dypisk dirtbana). De är väl egentligen tänkta för rampåkning, men de fungerar bara dåligt om det är blött eller väldigt löst underlag. Jag körde motsvarande däck på min BMX och de greppar väldigt mycket bättre än ett par smala slicks. Man skall inte luras att tro att de beter sig som sport contact. =)

Med rätt tryck (högt) så har man sjukt bra rull på asfalt med dem iofs, men det spelar ganska kvitta på en sån hoj.

hojen i övrigt var jag inget om.

Kona Chute Dirt
gaffeln är ingen z1, de såg ut nåt i den här stilen 02:
2002-Z1DO-w.jpg

det ser snarare ut att vara en Z5, kanske kan det vara en 01, jag vet inte säkert.
telo109.jpg

Ramen låter sjukt dyr. 6500 är inte rimligt för en sån ram i nypris.

Hjulen är rätt kassa. Billiga komponenter. Det som är bra är typ styret, sadeln, pedalerna, växeln och vevarna. Däcken är tunga och jobbiga.

nej, den rekommenderas inte.

Kona Chute Dirt
Ramen kostade nog 6500 ny.

Jag köpte min Chute 17" tidigt år 2000 och då kostade den 5000 buckaroos för att kort efteråt samma år höjas till 6500 kr. Även Pedalogerna som ju har bra priser tog 6500 spänn år 2000. Detta var iofs med Easton RAD-rör, men de sänkte nog inte priset när de bytte till no name.

Gaffeln ser precis ut som min gamla Z5:a, ja. Också från år 2000. Varningsklocka att de skriver Z1?

Bromsen är inget vidare, men den räcker nog att låsa bakhjulet. Behöver man mer i Dirten?

Annars har jag ingen direkt koll på dirtprylar, jag använder min till skogskörning.

Tjo.

Kona Chute Dirt
Xel skrev:
-------------------------------------------------------
> Okej, danke danke. Hmm, ska maila o fråga om de
> är en Z5:A eller Z1:a !

det är en z5a. Även om ramen är dyr känns det omotiverat till en dirthoj. Du får en mycket bättre dirtram för ca 2500-3000kr (splitter ny) den där är ändå några år gammal.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp