Kona jake the snake

erpkrap

Medlem
Kona jake the snake
Provcyklade en Kona Jake the snake idag. Blev positivt överraskad framför allt av ramen.
Är Kona Jake the snake ett bra köp??
PS Har lagt in annons under köpes ;-);-)

Kona jake the snake
Jag är lite partisk då jag köpte en sådan i höstas. Jake the snake är en perfekt multicykel som kan brukas året runt och i varierad terräng. Idag körde jag 10 mil landsväg med den lokala cykelklubben och i torsdags var det 90 min full fart på grusvgär och leriga häststigar. skitkul!

Montera stänkskärmar och dubbdäck så har du en bra vintercykel.

Jag kommer nog att köpa ett extra par hjul under våren så slippar jag byta däck mellan slicks och grovmösntrat.

Om jag ska vara lite kritisk så är bromsklossarna som sitter på från fabrik inget vidare men de är lätta att byta ut. Den kommer med en stålgaffel som jag lär byta ut mot kolfiber under sommaren om det blir lite pengar över i budgeten.

/Pär

Kona jake the snake
Jag hade en Jake (snikversionen) under förra våren/sommaren och gillade den mycket.

En väldigt bra allroundcykel. Angående skärmar så var det inte helt lätt fram, P2-gaffeln har inte mycket utrymme (med Nokian 700x35 däck) så jag fick kapa frontstänkan. Hade jag haft cykeln längre hade jag nog lyckats trixa till det bättre. P2 gaffeln är utmärkt, och det är väl bara om man känner sig besvärad av vikten som man kan fundera på att byta till kolfiber. Själv uppskattade jag den gaffeln i skogen.

Avids originalbelägg till bromsarna är värdelösa. Det enda bra är att dom tar slut efter några regnväder. Byt till BBB snarast.

En sak som jag reagerade på var att lacken var ganska känslig för stryk. Men så har det varit på varenda Kona jag har haft.

Tillbaka
Topp